پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
گویا ضعف نهاد‌های نظارتی و مطالبه گری مردمی به حدی رسیده که جناب وزیر، وزارت را با نوعی بازی اشتباه گرفته اند. دکتر عبدالملکی مدعی شده که در دولت گذشته، متحصنین مجلس ششم و محکومین ۸۸ در وزارت کار استخدام شده بودند؛ طبق قولم به رئیس جمهور، وزارت خانه را از افراد ناصالح پاک کردم! منتقدین می‌پرسند که آیا لیست انتصابات شما را باید جزو صالحین بگذاریم؟ آیا انتصابات خود را منطبق با اصول شایسته سالاری می‌بینید، اگر پاسخ تان مثبت است، هیچ حرفی نداریم. راه خودتان را بروید و ما هم کار خودمان را جلو می‌بریم.
شعار سال: حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال ناصر موسوی لارگانی درباره انتصابت او در این وزارتخانه با اشاره به استخدام ۳۹ نفر از «جوانان انقلابی گام دومی» گفت: گفته می‌شود که این نیرو‌های جوان نیرو‌های سیاسی هستند، البته درمیان آن‌ها طیف‌های سیاسی مختلف حضور دارند، اما نگاه و طیف سیاسی در انتصاب آن‌ها اثرگذار نبوده است.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از آقای موسوی لارگانی برای فراهم کردن فرصت گفتگو با نمایندگان محترم را فراهم کرده از ایشان تشکر می‌کنم، البته من لازم بود که بیشتر گزارش می‌دادم.

عبدالملکی ادامه داد: ما در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطوح مختلف در سطح کشور ۳۰۰ انتصاب داشتیم که از این تعداد ۲۳۷ نفر از همکاران خود وزارتخانه هستند، ۳۴ نفر از آن‌ها کسانی هستند که قبلاً در وزارتخانه مسئولیت داشتند در گذشته، اما به دلیل سلایق سیاسی و. این‌ها را کنار گذاشتند. از جمله این افراد رییس سازمان بهزیستی و معاون پارلمانی وزارتخانه هستند که چنین سوابقی دارند.

وی اضافه کرد: در کنار این عزیزان ۳۹ نفر از جوانان انقلابی گام دومی یعنی همان کسانی که تاکید رهبری هم بوده استفاده از جوانان مومن و انقلابی، استفاده کردیم.

وزیر تعاون ادامه داد: مردمی بودن و پاکدست بودن دو ویژگی مهم مدنظر ما بود که در اثر آن دو اتفاق رخ داد یکی جوان‌تر شدن مدیریت وزارتخانه و همینطور تخصصی شدن که ۵/۵ سال سن مدیران و ۵۰درصد تخصص افزایش پیدا کرده است.

عبدالملکی همچنین اظهار داشت: گفته می‌شود که این نیرو‌های جوان نیرو‌های سیاسی هستند، البته درمیان آن‌ها طیف‌های سیاسی مختلف حضور دارند، اما نگاه و طیف سیاسی در انتصاب آن‌ها اثرگذار نبوده است.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد استخدام‌های ما از همکاران وزارتخانه بوده است، آقای موسوی لارگانی گفتند استعلاماتی در خصوص این افراد گرفته نشده است؛ لیست استعلامات آقای رئیس می‌دهم تا ملاحظه کنند.

وزیر کار ادامه داد: آقای لارگانی به اعتراضات در خود وزارت خانه اشاره کردند با روی کار آمدن دولت مردمی و عدالت گرا این حس نه فقط در همکاران من بلکه در دیگران هم به وجود آمد که در پرداخت حقوق و دستمزد به سمت عدالت برویم که آقای رئیس جمهور این دستور را دادند.

وی افزود: قصد پرداختن به دولت‌های گذشته را ندارم، اما در دولت گذشته وزارت خانه تعاون تبدیل به یک وزارت خانه سیاسی و امنیتی شده بود و خویشاوندان مسئولان، فعالان رسانه‌ای ستادها، متحصنین مجلس ششم، محکومین فتنه ۸۸ و متجاهر به شعار اسلامی استخدام شده بود و طبق قولی که به رئیس جمهور و این مجلس خدمت گذار دادم وزارت خانه را از افراد ناصالح پاک کردم و امانت را به امانت داران سپردم.

مجلس از پاسخ‌های وزیر کار به سوال موسوی لارگانی قانع شد

پس از پاسخ عبدالملکی، نمایندگان در آرای خود اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر کار به سوال موسوی لارگانی قانع شده‌اند.

پاسخ‌های عبدالملکی به موسوی لارگانی با حضور ۲۳۵ نماینده به رأی گذاشته شد که پس از پایان رأی‌گیری با ۱۲۲ رأی موافق، ۱۰۱ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از ۲۳۱ رأی مأخوذه، نمایندگان مجلس اعلام کردند از پاسخ‌های عبدالملکی قانع شده اند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۷۴۰۵۶، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین