پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۹۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: اینکه خطری بالقوه در قلب شهر محرز است و شهرداری نه تنها اقدامی برای رفع خطر در دستور کار ندارد بلکه مصوبه کمک هزینه انتقال ساکنین در منازل جدید تا رفع خطر را نیز اجرا نمی‌کند را چگونه میتوان توجیه کرد؟ مصداق ترک فعل و به خطر انداختن جان مردم چیست؟
شعار سال: مریم قهرمانی، ضمن تسلیت به خانواده‌های عزادار آبادانی اظهار داشت: ساختمان‌های ناایمن در کرج بسیارند که حتی به تایید مهندسان ناظر رسیده و از شهرداری پایان کار دارند، تاییدیه‌هایی که حاصل اعمال فشار از سوی مالک و سازنده و بعضا تسامح و تساهل مهندسین مجری و ناظر است و البته در سایه غفلت سازمان آتش‌نشانی و معاونت شهرسازی‌شهرداری که می‌بایست کمیته‌ای داشته‌باشند برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن و ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به ایمنی به مالکان و پیگیری اجرای آن توسط شهرداری اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: ساختمان‌های بالای چهارطبقه می‌بایست مورد بررسی و پایش واقع شوند و فاجعه‌بار‌تر آنکه محلاتی داریم که ساختمان‌هایی با عمر بالای ۱۵ سال دارند و تعداد طبقات زیاد، که بدون مجوز و نظارت و با نازل‌ترین سطح کیفی سالهاست محل زندگی همشهریانمان است.

وی با طرح سووال در این خصوص که سرنوشت مصوبه شورا در خصوص تخلیه ساختمان‌های مجاور گود حصارک چه شد؟، افزود: اینکه خطری بالقوه در قلب شهر محرز است و شهرداری نه تنها اقدامی برای رفع خطر در دستور کار ندارد بلکه مصوبه کمک هزینه انتقال ساکنین در منازل جدید تا رفع خطر را نیز اجرا نمی‌کند را چگونه میتوان توجیه کرد؟ مصداق ترک فعل و به خطر انداختن جان مردم چیست؟

قهرمانی صارم تاکید کرد: در فاجعه آبادان آنچه از اخبار اعلامی برمی‌آید گزارشات پیاپی مهندسان ناظر مبنی بر تخلفات صورت گرفته به شهرداری و گویا سایر مراجع ذیربط است، پروژه‌ای که شهرداری آبادان در آن ذینفع و شریک بوده است، هر چند عدم رعایت اصول فنی و آیین نامه‌های مربوط به آن، آنهم در پروژه‌ای مشارکتی با شهرداری عذر بدتر از گناه است، اما نمی‌توان از نقش سایر دستگاه‌ها که ظرفیت قانونی برایشان تعریف شده عبور کرد.

نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: امروز آبادان عزادار بی‌مسوولیتی افراد مسوول است؛ مسوولان پیشین و کنونی، مگر تفاوتی دارد وقتی مادری داغدار می‌شود و خانواده‌ای بی‌سرپرست، جان‌هایی که از دست رفت و میهمان خاک شده‌اند و عزیزانی که بر سر و سینه می‌زنند در غمی جانگداز، زوجی که به هزار آرزو با تمام سرمایه‌شان در مغازه‌ای ۲۰ متری به امید آینده‌ای بهتر به دامن خاک کشیده شدند.

حدود ۷۰ خانواده در حاشیه یک گودبرداری غیر مجاز در حصارک کرج از هفت سال پیش تاکنون به دلایل مختلف بلاتکلیف مانده و خانه‌های آنان دچار ترک خوردگی شده است.

سال گذشته قرار بود مسوولان استانی و مدیریت شهری کرج با همراهی مالک پروژه گود برداری نسبت به تامین مکان امن برای این خانواده‌ها اقدام کنند که تاکنون به نتیجه نرسیده است.
تعداد بازدید : 3

دستور تخلیه فوری منازل اطراف گود حصارک

فرماندار کرج: حفظ جان شهروندان کرج برای ما در اولویت است و اجازه نمی‌دهیم تعلل شهرداری در اجرای قانون موجب تکرار حوادث ناگوار مشابه پلاسکو و متروپل شود.

این یک دستور است و ساکنان دیگر مختار به حضور در این بافت رو به تخریب نیستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۷ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۶۹۴۵۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین