پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
دبیر انجمن نوردکاران ایران با اشاره به جلسه کمیته تنظیم بازار وزارت صمت برای توانمندسازی زنجیره فولاد کشور گفت: در این جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات شرکت‌ها و انجمن‌ها شنیده شد، همچنین بسته حمایتی شامل ۷ پیشنهاد برای تنظیم بازار فولاد ارایه و مطرح شد.
شعار سال: با در نظر داشتن مازاد عرضه در تعدادی از مقاطع فولادی، چون میلگرد و آهن اسفنجی و حفظ رقابت پذیری تولیدی‌ها و بحران افت قیمت؛ کمیته تنظیم بازار وزارت صمت با حضور مسئولان وزارتخانه، شرکت‌های فولادساز، سنگ آهن بزرگ کشور، انجمن‌های تخصصی زنجیره فولاد و اتاق بازرگانی تشکیل و تصمیمات هفتگانه برای مدیریت بازار فولاد اتخاذ کرد.

اباذر براری، دبیر انجمن نوردکاران ایران با اشاره به جلسه کمیته تنظیم بازار وزارت صمت برای توانمندسازی زنجیره فولاد کشور گفت: در این جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات شرکت‌ها و انجمن‌ها شنیده شد، همچنین بسته حمایتی شامل ۷ پیشنهاد برای تنظیم بازار فولاد ارایه و مطرح شد. در ادامه مفاد هفت‌گانه این بسته حمایتی را می‌خوانید:

برخی راهکار‌های تقویت زنجیره فولاد کشوری:

۱.به دلیل کشف قیمت مواد غذایی با نرخ ارز نیما و مدیریت تورم این حوزه، دولت و بانک مرکزی مصمم به کنترل و تثبیت نرخ حواله نیما بدون توجه به تورم بالای ۴۰ درصد کشور هستند که این موضوع به شرکت‌های صادراتی کشور از جمله زنجیره فولاد آسیب جدی وارد کرده و لازم است این سیاست و اصلاح شود. (اتصال بورس کالا به یک شاخص ارزی دیگر)

۲. لزوم کاهش قیمت مواد اولیه فولاد همزمان با افت قیمت‌های جهانی شمش و محصولات فولادی: لازم است واحد‌های معدنی در تناسب با اصلاح. قیمت‌های جهانی، اقدام به ارایه قیمت‌های رقابتی به فولادسازان نموده تا شرایط برای کاهش بهای تمام شده فولاد و تداوم رقابتی بودن صادرات فراهم شود. کاهش حقوق دولتی معادن و قیمت سنگ آهن معادن ایمیدرو از جمله راهکار‌های کاهش بهای تمام شده فولاد است.

۳.عدم اجرای مصوبه مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر دریافت عوارض صادراتی و مالیات از صادرکنندگان زنجیره فولاد (معافیت ۳ ماهه اجرای قانون تا پایان تابستان)

۴.اصلاح قیمت پایه معاملات زنجیره فولاد در بورس کالا و کاهش وابستگی به شوک‌های قیمت جهانی استفاده از الگوی جدول تناسبی قیمت پایه زنجیره برای یک دوره ۳ ماهه قابل تمدید بر اساس نسبت‌های قیمتی سنگ آهن تا فولاد در شرق آسیا – سقف ماهانه افت قیمت به ۸ محدود شود.)

۵.کاهش درصد تقسیم سود در مجامع شرکت‌های زنجیره فولاد به منظور حفظ توان رقابتی زنجیره برای مقابله با افت قیمت‌های بین المللی (سیاستگذاری دولت در بنگاه‌های مرتبط)

۶.تحریک تقاضای داخلی فولاد و تسریع در سفارشات پروژه مسکن ملی و زیرساخت‌ها به گونه‌ای که وابستگی صنعت فولاد به صادرات و قیمت‌های بین المللی کاهش یابد.

۷.اصلاح سیاست‌های تنظیم بازاری که عامل کاهش رقابت و قیمت کشف شده در بورس کالا می‌شود الزوم تخقیف ۳٪ در صورت عدم وجود مشتری در دوره بعدی معاملات، الزام به عرضه اجباری در بورس کالا، عدم عبور قیمت‌ها از محدوه غوب ایران و …)
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۳۴۹۴۱، www.donyayemadan.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین