پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد تصویب آئین نامه اجرایی یک بند از قانون بودجه درباره شفافیت و انضباط مالی و پاسخگویی عمومی را از دستاورد‌های اجرایی شدن آن تحقق کامل حساب واحد خزانه دانست.

شعار سال: مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد تصویب آئین نامه اجرایی یک بند از قانون بودجه درباره شفافیت و انضباط مالی و پاسخگویی عمومی را از دستاورد‌های اجرایی شدن آن تحقق کامل حساب واحد خزانه دانست.

 محسن برزوزاده اظهار کرد: آئین نامه اجرایی بند ه تبصره ۱۹ قانون بودجه سال جاری درباره شفافیت مالی، انضباط مالی و پاسخگویی عمومی به تصویب دولت رسید.

وی ادامه داد: بر اساس این آئین نامه اجرایی سازمان برنامه و بودجه مکلف شده است با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله خزانه داری کل، سازمان امور اداری و استخدامی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات نسبت به تدوین سند مدیریت مالی دولت برای استقرار کامل سیستم یکپارچه اطلاعات مالی اقدام کند.

مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد خاطرنشان کرد: در این آئین نامه اجرایی که از هوشمندی در کنترل هزینه‌ها هم برخوردار است، مدیریت منابع و بودجه، مدیریت هزینه‌ها و حسابداری و گزارشگری مالی و مدیریت نظارت مالی و حسابرسی اتفاق خواهد افتاد.

برزوزاده گفت: تمام اقلام مالی و بودجه‌ای، صورت‌های مالی، درآمد، هزینه، دارایی و بدهی باید در بستر گزارشگری مالی دولت برای تصمیم گیری اقتصادی و پاسخگویی مقامات اجرایی محقق شود.

وی یادآور شد: تمام دستگاه‌ها از ابتدای صدور تخصیص الکترونیکی، باید تمام قرارداد‌ها و تعهدات خود را برای کنترل منابع عمومی در سیستم کنترل قرارداد‌ها و تعهدات سازمان برنامه و بودجه منعکس کنند.

مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد یادآور شد: سازمان برنامه با تشکیل شورای راهبری سند اجرایی این آئین نامه نسبت به تکمیل کار‌های اجرایی آن در راستای مدیریت مالی دولت اقدام خواهد کرد.

برزوزاده گفت: پذیرش اسناد الکترونیکی اجرای کامل حساب واحد خزانه، مدیریت حسابداری و گزارشگری مالی در پایگاه نظام جامع مالی کشور از دستاورد‌های اجرای این آئین نامه است که در مسیر توسعه اقتصادی به کمک همکاران سازمان برنامه و سایر دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار:۶ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: 600323، www.imna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین