پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۰۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
وقتی صدایی نباشد که از مدیران پاسخ طلبی نموده و آنها را حول گام دوم انقلاب به خط کند، هر کس هر حرفی را که به سلیقه مفید می داند، بدون هیچ گونه توضیح و ارزیابی ممکن است بر زبان جاری نماید. فضایی ایجاد می شود که از ان بوی ریا و نفاق بشدت شنیده خواهد شد و متضرر واقعی این فضا هم نظام و مردم هستند( تحمیل هزینه بر نظام و نارضایتی های مردم). آقای راستینه نماینده محتم مجلس بیان داشته اند که ضابطه‌مند کردن فضای مجازی امروز خواسته نخبگان کشور است . باید از ایشان پرسید که منظورشان از ضابطه مند کردن فضای مجازی همان طرح صیانت است؟ منظورشان از نخبگان دقیقا و مشخصا چه گروهی می باشند؟ آیا در این گیر و دار ناآرامی، جای این نوع فرمایشات شکم سیرانه است؟ مشکل از راستینه و امثال او نیست. نقد را باید متوجه شورای نگهبانی نمود که ایشان را تائید صلاحیت کرده اند؟ آقای راستینه ، رفتارت را در چند روزه رای اعتماد به نمایندگان مجلس ثبت کرده ایم، احیانا انتقادی از نمایندگان مجلسی که به آنها رای موافق دادی نداری؟

شعار سال: نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با بیان اینکه نیازمند یک قانون جامع برای ضابطه‌مند کردن فضای مجازی هستیم، گفت، امیدواریم با هماهنگی دولت، شورای عالی فضای مجازی و قوه قضائیه مجلس بتواند قوانین مناسبی را وضع کند.احمد راستینه گفت، متاسفانه در کشور ما قانون مشخصی در حوزه فضای مجازی وجود ندارد و شورای عالی فضای مجازی مسئولیت دارد که نسبت به ضابطه‌مند کردن این محیط اقدام کند. امروز فضای مجازی پدیده نوظهوری است که در کمترین زمان حجم انبوهی از اخبار را در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد و به عبارتی امروز فضای مجازی صوت و تصویر فراگیری است که نقش رسانه را در تمام کشور‌ها در حوزه حاکمیت مخدوش کرده است(معنای این عبارت چیست آقای راستینه؟ مخدوش کردن نقش رسانه در حوزه حاکمیت!؟).

وی با اشاره به اینکه حاکمیت در حکمرانی فضای مجازی نمی‌تواند کنترل لازم را داشته باشد، افزود: در بسیاری از کشور‌های دنیا برای چنین پدیده‌ای قوانینی وضع شده است که طبق آن بتوانند فضای مجازی را مدیریت کنند.این کشور‌ها با جرم‌انگاری برخی از موضوعات در فضای مجازی تلاش کرده‌اند که با تولید محتوا‌های غیرواقعی، نشر اکاذیب، شایعات و تهمت‌ها که سبب آسیب رساندن به افکارعمومی و جریحه‌دار شدن فضای جامعه می‌شود مقابله کنند(در ایران هم به حد کافی در این خصوص قانون داریم، اگر آشنایی ندارید، دو ساعت آموزش داوطلبانه با موضوع حقوق رسانه و بعد کیفری نشر اکاذیب، تهمت، افترا، هتک حرمت ، در خدمت شما هستیم).

وی با اشاره به اینکه در برخی از کشور‌ها هم چنین اقداماتی صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: سال ۱۳۸۸ قانونی در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان برخورد با جرایم رایانه‌ای تصویب شد که به برخی از این موضوعات پرداخته شده است، اما جامع و کامل نیست (قانون جرایم رایانه ای، فراتر از هتک حرمت بوده و به مسائل کلاهبرداری، سرقت در فضای مجازی، حقوق معنوی و دیگر موارد همانند اشاره دارد) .

ما نیازمند ضابطه‌مند شدن فضای مجازی هستیم

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد، ما نیازمند یک قانون جامع برای نظام‌مند کردن و ضابطه‌مند کردن فضای مجازی هستیم تا این محیط جولانگاه دروغ‌پردازان و شایعه‌سازان نشود. در این روز‌ها دیدیم به خاطر یک حادثه‌ای که بسیار ناراحت‌کننده بود حجم انبوهی از اخبار و اطلاعات غلط و نادرست و شایعه‌سازی‌های گسترده‌ای در فضای مجازی شکل گرفت و به خاطر موج‌سواری‌های شبکه‌های بیگانه و سازمان منافقین برخی نوجوانان ما دچار فضای هیجانی شدند و آسیب‌های جدی متوجه آن‌ها شد. لذا ضابطه‌مند کردن فضای مجازی امروز خواسته نخبگان کشور است و امروزه سطوح مختلف دسترسی در تمام کشور‌های دنیا مورد اتفاق است.در این سطح‌بندی نیازمندی‌های سطوح مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد به گونه‌ای که هر کس بتواند نیازمندی خودش را متناسب با اینترنتی که در اختیارش قرار می‌گیرد برطرف کند( تاکید ایشان بر افزایش کنترل و تسلط امنیتی ، انتظامی و قضایی بر حوزه فضای مجازی است و مابقی موارد را با نوعی کم اطلاعی به اشتباه یا بعنوان چاشنی وارد مبحث کرده است).

دولت و قوه قضائیه لایحه خود را به مجلس ارائه دهند

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قوه قضائیه مسئولیت دارد نسبت به ارائه لایحه جرم‌انگاری فضای مجازی متناسب با جرم‌هایی که شکل می‌گیرد لایحه خود را به مجلس ارائه دهد( قوانین کافی در این خصوص وجود دارد آقای نماینده، حداقل مشاوره بگیر از دیگران). مجلس شورای اسلامی هم در راستای کمک به شورای عالی فضای مجازی و قوه قضائیه این آمادگی دارد که در اسرع وقت با ارائه لایحه متناسب وظیفه قانون‌گذاری خود را انجام دهد. وی اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی دولت، شورای عالی فضای مجازی و قوه قضائیه مجلس بتواند در راستای رفع نیاز دستگاه‌های مختلف و متناسب با آن چیزی که در فضای مجازی امروز روبه‌رو هستیم قوانین مناسبی را وضع کند.

توضیحات تکمیلی درباره خبر:

ادبیات بکار رفته توسط اقای راستینه نشان دهنده کم اطلاعی ایشان از حقوق فضای مجازی و قوانین کنترلی و موثر( حتی زیادی) در این خصوص است. ایشان بعید است که حتی اقدام به گرفتن مشاوره از چند صاحب نظر کرده باشند. تاکید و دغدغه نامبرده بر افزایش کنترل و تسلط امنیتی ، انتظامی و قضایی بر حوزه فضای مجازی است و مابقی موارد را با نوعی کم اطلاعی به اشتباه یا بعنوان چاشنی وارد مبحث کرده است. موضوعی که حتی در صورت ضرورت، به هیچ وجه جای بیان در موقعیت حاضر را نداشته و ندارد و باعث افزایش حساسیت ها می شود.منتظر دریافت توضیحات آقای احمد راستینه هستیم.

پایکاه تحلیلی خبری شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص،برگرفته از انتخاب. منتشره در بیست و سوم مهر 1401 .کد خبر: 698964. https://www.entekhab.ir .

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
0
0
نماینده که حتما نباید حرف تخصصی بزنه. گاهی لازمه بگه من هم هستم. این یک اصله برای اعلام حضور. شما چرا جدی گرفتید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین