پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
پورسیدآقایی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پی برخورد دو قطار مسافربری در هفت‌خوان استعفا کرد. وزیر راه استعفای او را پذیرفته است.

شعارسال: محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور در بخش خبری ساعت 21 شبکه اول سیما، ضمن عذرخواهی بابت برخورد مرگبار دو قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان سمنان و جان باختن بیش از 40 تن از هموطنانمان اعلام استعفا کرد. وی گفت که آخوندی، وزیر راه، استعفای او را پذیرفته است.

ساعت 7:35دقیقه صبح آدینه قطار تبریز ــ مشهد که شامگاه گذشته از تبریز به‌سمت مشهد به حرکت درآمده بود در حدفاصل چهار هزار و 800 متری ایستگاه هفت‌تپه در منطقه‌ای مابین سمنان و دامغان به‌دلیل تعویض خط و هدایت قطار به ریل مقابل متوقف می‌شود اما همچنان دلیل اینکه این توقف چرا بیش‌ازحد معمول رخ داده است، مشخص نیست اما می‌توان حدس زد برودت 12درجه زیر صفر دلیل تأخیر در انتقال خطوط باشد.

درنهایت قطار تبریز ــ مشهد درحالی که با چراغ‌قرمز ورود به ایستگاه هفت‌خوان مواجه می‌شود در جای خود متوقف می‌شود اما این توقف به‌قیمت حضور قطار ساعت هفت صبح سمنان ــ مشهد در همان محل و برخورد این دو قطار با یکدیگر تمام می‌شود.

این حادثه با اصابت لوکوموتیو و منبع سوخت قطار سمنانی با واگن انتهای قطار تبریزی به فاجعه‌ای بزرگ بدل می‌شود و دو واگن از چهار واگن قطار تبریزی که از ریل خارج شده بودند، دچار حریق گسترده می‌شود، حریقی که بیش از چهار ساعت ادامه داشت و متأسفانه جان تعداد زیادی از هم‌وطنانمان را گرفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6آذر1395، کدخبر: 1251450: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین