پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۸۹۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
رییس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در نشست روسای دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: بسیاری از دانش‌آموختگان متقاضی جذب هستند لذا از طریق فرایند جذب با رویکرد دقت و سرعت تلاش می‌شود تا بهترین‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی در رقابت عادلانه برگزیده شوند.

شعار سال: به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه حکیم سبزواری، دکتر محمد خلج امیرحسینی در این نشست تصریح کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا با کار جهادی، به محض فراخوان جذب، دانشگاه‌ها افراد شرکت کننده را غربالگری علمی کنند و مصاحبه عمومی و سپس امور هیات اجرایی نیز انجام گیرد.

سرعت، دقت و رقابت عادلانه سه ویژگی مهم فرآیند جذب اعضای هیئت علمی است
رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا کارگاه‌های مختلفی برای جذب افراد شایسته فعال شوند و پس از انجام امور علمی، عمومی و اجرایی، تلاش شود تا پرونده‌های بدون مشکل در بازه‌ای سه ماهه از طریق مرکز جذب تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: با توجه به علاقه‌مندی بسیاری از دانش‌آموختگان به جذب در دانشگاه‌ها و نیز آثار علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه‌ها در توسعه کشور، بازه زمانی جذب اعضای هیات علمی تسریع می‌شود.

دکتر خلج امیرحسینی افزود: به منظور تسریع در فرایند جذب اعضای هیات علمی، دانشگاه‌ها با برنامه ریزی فشرده و منظم و بدون نقص، با کارشناسان خبره، تقویت دبیرخانه‌ها و فعال شدن دبیران جذب امور را پیش ببرند.

وی اظهار داشت: هم اینک با مساعدت دولت سیزدهم فرصتی طلایی ایجاد شده تا افرادی عالی در تراز جمهوری اسلامی جذب هیات علمی دانشگاه‌ها شوند و در این مسیر در بخش علوم انسانی شاخص، علامه شهید آیت الله مطهری و در رشته‌های فنی و مهندسی شاخص شهید دکتر چمران است.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: به برکت انقلاب اسلامی و آزادی بیان، استادان دانشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند و اگر استادانی نیز بر خلاف چهارچوب اسلام، انقلاب و مبانی امام (ره) و رهبر انقلاب حرکت کنند، با دشمن همسویی کرده اند.

دکتر خلج امیرحسینی با بیان اینکه امام و رهبر انقلاب، ویژگی‌های اساتید تراز انقلاب را بیان کرده اند، افزود: جذب اساتید برای جمهوری اسلامی اهمیت فراوانی دارد، ما می‌خواهیم استادان در حوزه‌های علم، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و سیاست کشور نقش آفرین باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار:۲۰ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۷۷۸۷۶، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین