پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۸۹۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: باند پروازی دوشان‌تپه اگرچه استاندارد‌های لازم را برای پرواز‌های مسافرتی ندارد، ولی در زمان بحران‌هایی احتمالی نظیر زلزله و... برای تخلیه مجروحین حوادث مناسب است.

شعار سال: احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت و در جریان ارائه گزارش پروژه‌های محلات منطقه ۱۳ با اشاره به موضوع باند پروازی پایگاه هوایی دوشان‌تپه گفت: توافق خوبی بین شهرداری تهران با ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و امیدواریم مردم طعم خوب این خدمت را حس کنند، اما ضروری است که در این توافق بحث باند پروازی دوشان‌تپه مورد توجه قرار گیرد.

تاکید بر نگهداشت باند پروازی دوشان‌تپه برای مواقع اضطرار شهر تهران
وی افزود: من قبلا هم در این خصوص تذکر داده بودم و مجددا تذکر می‌دهم که باند پروازی دوشان‌تپه اگرچه استاندارد‌های لازم را برای پرواز‌های مسافرتی ندارد، ولی در زمان بحران‌هایی احتمالی نظیر زلزله و .. برای تخلیه مجروحین حوادث مناسب است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این باند پروازی یکی از ذخایر اراضی تخلیه مجروحین در زمان حادثه در شهر تهران است که باید حفظ شود. امیدواریم در کمیسیون ماده ۵ برای این موضوع تصمیمات خوبی گرفته شود.

صادقی تاکید کرد: کوتاه شدن باند پروازی پایگاه هوایی دوشان‌تپه، این باند را به هلی‌پورت یعنی فضایی تبدیل می‌کند که تنها با هلی‌کوپتر امکان تخلیه مجروحین در زمان بحران در آن فراهم می‌شود، در حالی که اگر ارتفاع ساخت در این محدوده رعایت شود، می‌توان امید داشت که باند پروازی دوشان‌تپه کوتاه نشود. امیدواریم تصمیمی گرفته نشود که طعم خوش خدمت در مزاق مردم به تلخی گراید.

شهردار منطقه ۱۳: باند پروازی دوشان‌تپه چندان کوتاه نمی‌شود

محمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه ۱۳ در جلسه امروز صحن شورا در پاسخ به این تذکر صادقی گفت: برای تغییراتی که قرار است در پایگاه هوایی دوشان‌تپه انجام شود، مشاور هوانوردی اخذ شده است و طول باند پروازی این مجموعه چندان کاهش نخواهد یافت. توافق بسیار خوبی بین شهرداری و ارتش در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان این که فضای مجموعه دوشان‌تپه ۸هزار اصله درخت دارد، گفت: زمانی که اقدامات کمیسیون ماده ۵ به نتیجه برسد، سه ماه زمان خواهد برد تا احداث بوستان عمومی در این مجموعه را آغاز کنیم. بلافاصله پس از تحویل زمین، احداث بوستان انجام خواهد شد و تلاش خواهیم کرد که این اقدام در پاییز آغاز شود.

چمران: باند پروازی دوشان‌تپه برای مواقع بحرانی حفظ می‌شود

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به تذکر صادقی در خصوص احتمال کوتاه شدن باند پروازی پایگاه هوایی دوشان‌تپه با تبدیل این مجموعه به فضای سبز عمومی گفت: شهردار سخت‌کوش منطقه ۱۳ برای آزادسازی دو پادگان منطقه تلاش بسیاری کرده است و تفاهم‌نامه‌ای با تلاش‌های صورت‌گرفته منعقد شد و پادگان‌ها در اختیار شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: پیشنهاد بنده این است که فضا‌های آزادشده به فضای سبز اختصاص یابد و بنده موافق با ساخت بنا در این فضا نیستم.

چمران در پایان خاطرنشان کرد: قرار بر این شده است که باند موجود در دوشان‌تپه برای مواقع بحرانی حفظ شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۳۷۳۵۱۰، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین