پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۸۹۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
دبیر هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره از برگزاری ۷ هزار و ۲۰۰ کرسی ترویجی موفق در کشور طی دوسال اخیر خبر داد.

شعارسال: پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و اجلاس ملی سرآمدان آموزشی صبح امروز ۱۱ تیرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

برگزاری ۷ هزار و ۲۰۰ کرسی ترویجی موفق در کشور طی دوسال اخیر

در ابتدای برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور دبیر هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره گفت: زمستان ۱۴۰۱ بنابر این شد که با کمک دانشگاه دفاع ملی این اجلاس برگزار شود و رفت و آمد‌های زیادی برای برگزاری آن صورت گرفت.

دبیر هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره گفت: وزارت عتف و معاونت آموزشی وزارت علوم پیشنهاد داشتند اولین اجلاس سرآمدان آموزشی در کنار اجلاس نظریه‌پردازی برگزار شود که پیشنهاد خوبی بود.

بهجت‌پور افزود: معمولا اجلاسیه‌های ما دو سالانه است و بعد از دو سال افراد موفق در نظریه‌پردازی و ناقدان و... را دورهم جمع می‌کنیم و تقدیر می‌شوند. هیأت حمایت برای گسترش فعالیت‌های خود تلاش‌های متعددی در این مدت انجام داده است؛ در مجموع ۲۰۰ کمیته دستگاهی در کشور داریم که ۹۷ مورد آن در دوسال اخیر شکل گرفته و ۶۸ طرح تخصصی را در کمیته‌های شش‌گانه هیأت بررسی کردیم و از بین این ۶۸ طرح مواردی به هیأت‌های داوری ارجاع شدند و از بین آن‌ها ۱۴ نظریه، نوآوری و نقد مورد تایید قرار گرفت که افراد مرتبط با آن امروز تجلیل می‌شوند.

بهجت‌پور ادامه داد: با توجه به اصرار هیأت حمایت و برگزاری کرسی‌های ترویجی و اشتیاق دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی نسبت به کرسی ها، دو هزار و هفت کرسی ترویجی برگزار کردیم که در مجموع ۷ هزار و ۲۰۰ کرسی ترویجی موفق در کشور برگزار شده است. همچنین ۷ جلسه مجمع و شورای علمی راهبردی ما ۱۱ جلسه برگزار کرده اند و کارگاه‌های توجیهی متعددی داشتیم و ۱۵ نشریه نیز در این مدت تولید شد.

دبیر هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره تاکید کرد: عرصه‌های مختلفی را قانون گذاری کردیم یا در تلاش برای اخذ مصوبات قطعی هستیم.

او تاکید کرد: خانه ملی گفت و گوی آزاد مهمترین اتفاقی است که می‌تواند محقق شود. دبیر هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره با بیان اینکه توسعه شبکه‌های استانی مصوبه‌ای است که رئیس جمهور نیز برآن مهر تایید گذاشته اند، عنوان کرد: مسائلی که در سطح ملی رخ می‌دهد، از مسائل سطح استان متفاوت است و به همین دلیل لازم بود کمیته‌های فرادستگاهی در استان‌ها راه بیفتد. کمیته‌های موضوعی نیز به تصویب رسیده اند که امیدواریم دامنه نظریه پردازی را گسترش دهیم.

او عنوان کرد: قرار است فرصتی فراهم شود تا نظریات شخصیت‌های مهم و اثرگذار توسط شاگردان افراد دنبال و ثبت و اعلام شود. دامنه این بخش شخصیت‌هایی که دارفانی را وداع گفته اند هم در برمی گیرد و در این خصوص آیین نامه‌ای به همه کمیته‌های دستگاهی ارسال شده است.

بهجت‌پور ادامه داد: ورود به عرصه بین المللی نظریه پردازی ایران هم مورد توجه ماست. ما باید پرچم دار نشریات علوم انسانی و اسلامی باشیم و این اتفاق قطعا می‌افتد و معاونت امور بین الملل هیأت حمایت کار خود را انجام می‌دهیم. وظیفه دیگر ورود به نظریه پردازی در عرصه‌های مختلف است که آن را هم دنبال می‌کنیم. ما از ۵ نظریه‌پرداز، ۷ کرسی و دو ناقد در کنار ۱۸ سرآمد آموزشی امروز تجلیل خواهیم کرد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 11تیر1402، کدخبر: 1373430، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین