پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کم توجهی به مشارکت ها و نظارت های مردمی خصوصا در گام دوم انقلاب،آسیب های جبران ناپذیری را به انقلاب، نظام و تمدن اسلامی وارد کرده و می کند. کمترین این آسیب ها ، سلیقه گرایی و بعضا فساد مدیران اجرایی کشور است. خادمانی که بجای نوکری و خدمت به جامعه اسلامی، شاخ و شانه می کشند و مدعی هستند. حکم شرعی ، اخلاقی-انسانی و قانونی در این وضعیت عدم سکوت و برخورد موثر منجر به کاهش اسیب است. از آقای عیسی زارع پور، صراحتا می پرسیم که اگر با انواع شاخص های مورد تائید علمی و داده های مطمئن ، ثابت کردیم که اینترنت کشور اختلال دارد، حاضری استعفا بدهی؟ جوان عزیر، وزیر شدن به کت و شلوار و یک حکم اداری نیست. وزیر باید در وزن وزیر باشد. خودتان را چطور ارزیابی می کنید آقای وزیر؟

شعارسال: عیسی زارع‌پور درباره محدودیت‌های اینترنتی در کشور اظهار داشت: همه جای دنیا محدودیت دارد و هر کشوری خط قرمز خودش را دارد. خط قرمز ما هم متفاوت است، در هر کشوری مثلا پورنوگرافی کودکان ممنوع است. اینترنت آزاد با مفهومی‌که شما می‌گویید در هیچ نقطه‌ای وجود ندارد و خط قرمز‌ها رعایت می‌شود، مباحثی مانند فیلترینگ هم از عهده من خارج است.

آقای وزیر ارتباطات، اگر با ادله و شاخص محکمه پسند ثابت کردیم که اینترنت اختلال دارد، حاضری استعفا بدی؟

وی درباره اختلالات اینترنتی نیز گفت: اگر اختلالی وجود دارد باید ثابت کنید. شما ادعایی در این رابطه دارید و باید ثابت کنید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که یعنی شما می‌گویید هیچ ایرادی در اینترنت نیست و سرعتش خیلی خوب است، تاکید کرد: بنده نگفتم سرعت خوبی دارد، اما نسبت به گذشته وضعیت بهتر شده، البته نسبت به آینده خیلی عقبیم، ۱۰ سال است که کشور در زمینه اینترنت ثابت در رتبه ۱۴۰ و ۱۵۰ جهان است و این موضوع مربوط به امروز و دیروز نیست.

وی افزود: افزایش سرعت پروژه فیبر نوری را شروع کرده‌ایم و روز به روز نیز بهتر می‌شود، نسبت به گذشته هم افت نداشتیم، اکنون نیز اگر در این زمینه ادعا دارید که مشکل وجود دارد مشکل را به من به عنوان بالاترین مقام جمهوری اسلامی‌ایران در حوزه ارتباطات نشان بدهید تا حل کنم.

زارع پور یادآور شد: ممکن است اختلالی در جایی یا محل کارتان باشد، اما اشکال سراسری وجود ندارد.

وی در ادامه بیان داشت: سال ۱۴۰۰ زمانی که بنده وزیر ارتباطات شدم به خاطر۴۳۰ گیگ، کابل GBI در خلیج فارس قطع شد و ۳ ماه اختلال داشتیم، اما جمعه هفته گذشته ۲.۵ ترابیت بر ثانیه یعنی ۶ برابر آن قطع شد، یعنی دو تا سه ساعت اختلال مختصر داشتیم و رفع شد، دلیل آن این بود که ما اقدامات لازم را انجام دادیم، منابع ورودی اینترنتکشور، مسیر‌ها و همچنین شرکت‌ها را متنوع کردیم تا وابسته به شرکت یا مسیر خاصی نباشیم و اگر اتفاق اینچنینی افتاد برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در شهر‌هایی که سرویس داریم ۹۰۰ هزار مگابیت بر ثانیه سرعت می‌دهند. ممکن است اختلال موردی مثل قطعی، آتش‌سوزی و یا قطعی کابل پیش بیاید، ولی جهت‌گیری کلی دولت به سمتی است که اینترنت کشور پرسرعت شود.

وی گفت: اکنون ما در ۱۰۰ شهر پروژه فیبر را که باید ۱۰ یا ۱۶ سال قبل انجام می‌شد، آغاز کردیم. اروپا و همه کشور‌ها ۵۰ درصد را رد کرده‌اند، ۹۰ درصد ساختار‌ها در اسپانیا به فیبر متصل است، زیرساخت توسعه ۳ تا ۴ دهه آینده؛ فیبر است. قطعا طول می‌کشد کاری که ۱۰ سال پیش در کشور نشده و کسی شانه‌اش را زیر بار سنگین آن نگذاشته امروز به زودی محقق شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیده بان ایران، تاریخ انتشار: 12تیر1402، کدخبر: 158737، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین