پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۳۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور دستوراتی جهت برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی عظیم اربعین صادر کرد.

شعار سال: رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور دستوراتی جهت برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی عظیم اربعین صادر کرد.

۹ دستور رئیس جمهور درخصوص پیاده روی اربعین ۱۴۰۲
در نامه رئیس‌جمهور به احمد وحیدی درباره برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین دستورات زیر با اشاره به ابعاد تمدنی حماسه اربعین صادر شده است که مهمترین محور‌های آن به شرح است:

۱- محور خدمت به زائرین حسینی موکب‌های مردمی است، نهاد‌های دولتی یاریگر موکب‌های مردمی باشند.

۲- نهاد‌های دولتی صرفاً در موارد ضرورت به خدمت رسانی مستقیم به زائرین بپردازند و خدمت رسانی با نام و تابلو دستگاه‌های دولتی ضرورتی ندارد.

۳- دستگاه‌های دولتی و استانداری‌ها در جهت فعال‌سازی حداکثری گروه‌های مردمی و حلقه‌های میانی اقدام کنند.

۴- از ظرفیت زیست بوم علم و فناوری کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی برای حل مسائل اربعین با رویکرد‌های نوآورانه استفاده شود.

۵- تمهیدات لازم برای ایاب و ذهاب زائران به ویژه حمل و نقل زمینی از طریق اتوبوس و خودرو شخصی اتخاذ گردد. موارد ایمنی و امنیت سفر زائران با خودرو شخصی مورد توجه و اقدام قرار گیرد.

۶- رسانه ملی بر ترویج ابعاد گفتمانی اربعین و همین طور روایت حضور مردم و تسهیل جذب مشارکت‌های مردمی اقدام نماید.

۷- الگوی حکمرانی مردمی اربعین تدوین شود.

۸- شورای راهبردی اربعین به منظور رصد و سیاستگذاری موضوعات کلان مرتبط با حماسه اربعین و بویژه ابعاد تمدنی آن با حضور مسئولین مرتبط و اندیشمندان و نخبگان و نمایندگان تشکل‌های مردمی تشکیل شود.

۹- پس از ایام اربعین بلافاصله جلسه آسیب‌شناسی و تصمیم‌گیری برای سال آینده با حضور نمایندگان فعالین مردمی تشکیل شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بازار، تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۳۷۵۲۸، www.tahlilbazaar.com

اخبار مرتبط
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین