پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
چرا با وجود اعلام رسمی مسئولان ارشد کشور واستان مبنی بر اینکه دلفان دومین شهرستان محروم کشور است،در ستاد تسهیل تولید بخش کشاورزی اعلام می شود که سهم شهرستان دلفان تنها یک طرح است؟

شعار سال: مرادی کاکاوندی: نامدارصیادی معاون رئیس سازمان جهادکشاورزی استان لرستان گفته است: در برخی از شهرستانها مثل بروجرد روند پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی مطلوب ودر بعضی شهرستانها همانند دلفان تنها به یک طرح تسهیلات پرداخت شده است.(منبع: خبرگزاری تسنیم،23 آبان ماه 1395).

مسئولان محترم استان وشهرستان دلفان اجازه می خواهم مطلبم را با این سوال آغاز کنم که واقعا چرا با وجود اعلام رسمی مسئولان ارشد کشور واستان مبنی بر اینکه دلفان دومین شهرستان محروم کشور است،همانطور که دربالا اشاره شد آبان ماه در ستاد تسهیل تولید بخش کشاورزی اعلام می شودامسال از 123 طرح معرفی شده به بانکها وپرداخت 31 میلیارد و359 میلیون تومان تسهیلات، سهم شهرستان دلفان تنها یک طرح آنهم بدون اسم بردن از نوع طرح و میزان پرداخت تسهیلات به این طرح است.

نکته ای که معاون رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان به آن اشاره نکرده این است که آیا شهرستان دلفان واقعا طرحی در حوزه کشاورزی برای دریافت تسهیلات نداشته یا باز هم بانکهای عامل با سختگیریهای بعضا بی مورد ازپرداخت تسهیلات به طرحهای معرفی شده خودداری کرده اند؟

در هر دو صورت به اعتقادحقیرمسئولان ومتولیان بخش کشاورزی ونیزسایر مسئولان بزرگوارشهرستان وهمه کسانی که توان پیگیری این تضییع حق مردم دلفان را دارند باید با وحدت وهمدلی پیگیر این مسئله باشند.

مردم شریف شهرستان دلفان مستحضر هستند که این شهرستان به عنوان دومین شهرستان محروم کشور یکی از شهرستانهای پایلوت اجرای طرح اقتصاد مقاومتی معرفی شده است وجادارد برای تحقق این خواسته در زمینه های مختلف بخصوص کشاورزی که دلفان به اعتقاد کارشناسان قطب تولید محصولات کشاورزی محسوب می شود مسئولان بزرگواربه جای سخنرانی ویا با کسب اجازه واضحتر بگویم شعار دادن، به صورت عملیاتی وارد میدان شده ودر سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل اجازه ندهند فاصله وچا له های محرومیت دلفان بیشتر از گذشته عمیق ترشود چرا که با گذشت زمان امکان پر کردن این فاصله هامیسر نخواهد بود لذادردوره جدید براساس وعده ها،انتظارمی رود در بخش های مختلف دریک دوره 4 ساله به اندازه حدود یک ربع قرن برای مردمی که حقشان بیشتر از اینها هم هست کار وخدمت رسانی شود.

سخنم را با نقل قولی از مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی وزرات صنعت،معدن وتجارت به پایان می برم وبعد از آن یک سوال را مطرح می کنم، التبه توقع دارم مسئولان مربوطه به افکار عمومی پاسخ دهند ومهمتر از همه به فکر فرورفته وپیگیر موضوع باشند. علی یزدانی چندروز گذشته در تیتر شب شبکه خبر صدا وسیما گفت: از ابتدای امسال در کارگروه های استانی 30 هزار و 662 پرونده کارخانه های تعطیل ونیمه فعال مطرح شده است که بیش از 5 هزار و530 واحد به بانک ها معرفی و 4هزارو230 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

حال سوالی که مطرح می شود اینست که سهم صاحبان26 کارخانه صنعتی شهرک صنعتی علیمیرزایی دلفان که یا صددرصد تعطیلند یا تعداد اندکی از آنها در حدود5 کارخانه نیمه فعالند از پرداخت این میزان تسهیلات چه قدر بوده است؟

البته در این مورد درآینده به تفصیل سخن خواهم گفت چرا که یقین دارم با فعال شدن کارخانه های تعطیل شده این شهرک صنعتی دست کم برای 3000نفر شغل ایجاد خواهدشد وچه کاری بهتر از این که اگر ما می گوییم شبانه روز برای خدمت به مردم کار می کنیم در اسرع وقت برای به چرخش درآمدن چرخ صنعت در دلفان این کارخانه ها را فعال کنیم.

نویسنده:مرادی کاکاوندی-کارشناس ارشد علوم سیاسی

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دلفان امروز، تاریخ انتشار 7 آذر 95 ، کد مطلب: 8726: www.delfanemrooz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
0
تبریک به نماینده، فرماندار و روسای ادارت استان . موفق باشید ان شاالله .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین