پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰
در جلسه علنی صبح روز( دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم نمایندگان با بند الف ماده ۴۴ موافقت کردند؛ بر اساس این مصوبه، وزارت نفت مجاز است از طریق شرکت ملی نفت ایران بدون واگذاری مالکیت در میادین مشترک، نسبت به عقد قراردادهای بهره برداری مشترک با همسایگان و همچنین عقد قراردادهای مشارکت در تولید میادین مشترک با رعایت قانون اقدام نماید. حال سوال اینجاست که مکانیزم نظارت بر این اختیارات ارایه شده به وزارت نفت کجاست؟ همه ملت شریف ایران، تقریبا تمامی مسئولان و حتی کلیه مدیران وزارت نفت به خوبی آگاه هستند که بخشی از فساد موجود در کشور منشا نفتی دارد. هر احدی هم اگر گفت که نفت نظارت پذیر نبوده و نیازمند نظارت نیست، سخت در اشتباه بوده و حاشیه گویی کرده است. افزایش نظارت بر وزارت نفت،باعث کم رنگ شدن بخش زیادی از فسادهای مستقیم و غیرمستقیم موجود در کشور می شود. به سازمان بازرسی کل کشور، بشکل پیشدستانه در خصوص این مصوبه و لزوم تعریف و تقویت مکانیزم های نظارتی هشدار می دهیم. به نهادهای امنیتی کشور درخصوص ضرورت ارتقا شفافیت در این حوزه هشدار می دهیم.

شعارسال: در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم نمایندگان با بند ب ماده ۴۴ موافقت کردند.

ماده ۴۴ برنامه هفتم و اختیارات جدید برای وزارت نفت + چه کسی ناظر خاصه خرجی های احتمالی است؟

وزارت نفت مجاز است در راستای توسعه دیپلماسی انرژی، حضور در بازار‌های بین‌المللی و خنثی سازی تحریم با توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی از طریق شرکت‌های تابعه ذیربط یا شرکت‌های متقاضی غیردولتی مشروط به أخذ تضامین لازم برای دریافت خوراک از جمهوری اسلامی ایران، نسبت به مشارکت در احداث پالایشگاه یا پتروپالایشگاه جدید خارجی یا تملک سهام آن‌ها و نیز افزایش ظرفیت داخلی پتروپالایش نفت کشور به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز از طریق تهاتر خدمات (مهلت تنفس) و تجهیزات مورد نیاز از محل تحویل نفت خام مازاد بر تعهدات بودجه‌ای با تصویب شورای اقتصاد اقدام نماید.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت قطره، تاریخ انتشار: 17مهر1402، کدخبر:1610509، www.ghatreh.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین