پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
محمد جواد کولیوند: متاسفانه در مجلس نهم و دهم هنوز نتوانسته ایم قانون دقیق مالیاتی را تصویب و به شورای نگهبان ارجاع دهیم و ۲۴ درصد فرار مالیاتی را در جمهوری اسلامی شاهد هستیم
شعارسال: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه نمایندگان باید در مسیر قانون گذاری صحیح حرکت کنند گفت: ایران در بین ۱۸۷ کشور جهان تنها کشوری است که دارای حکومت اسلام و مذهب شیعه بوده و درگیری های متعددی را همواره طی ۳۸ سال گذشته شاهد بوده است.

محمد جواد کولیوند درگیری های کردستان، اهواز و نقاط مرزی را مرزهای کشور عامل ترور ۱۷ هزار شهید در کشور دانست و افزود: با وجود معضلات خارج و داخل کشور با رهبری خردمندانه امام (ره) و هدایت شجاع گونه امام خامنه ای کشور همواره مسیر اصلی خود را طی کرده است علی رغم اینکه عده ای بر طبل نفاق کوبیدند و مردم را بر قطب مخالف قرار دادند.

وی با بیان اینکه امروز ترکیب جدیدی از القاعده در ۲۵ سال قبل در قالب تکفیری و سلفی گری در سوریه و عراق شکل گرفته است اظهار داشت: جنگ های دورن اسلام آن مردمان آن را به جان هم انداخته و غربی ها در این تفکر مطالعه داشته اند چرا که داعش درصدد ایجاد حاشیه ای امن برای اسرائیل است.

نماینده مردم کرج در مجلس با تاکید بر اینکه عده ای در داخل کشور به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به نظام هستند تصریح کرد: برخی خدمات دستگاه ها را به مردم ناموثر جلوه داده می دهند و ایران را طی سالهای ۷۸ و ۸۸ گرفتار فتنه ای پیچیده کردند و تفکری در خارج با ظاهر مدیریت داخلی سوار بر موج انقلاب شد اما رهبر معظم انقلاب توانست این موج را مدیریت کند و مردم پس از ایشان حرف اول را در اداره کشور زدند.

کولیوند با اشاره به اینکه مجلس طی ۱۰ سال توانست با قانون گذاری قسمتی از مشکلات کشور را مدیریت کند گفت: مجلس راهبردهایی جدی را دنبال خواهد کرد که از جمله می توان به اصلاح مدیریت بخش عمومی و خدماتی اعم از محیط زیست، گاز، حمل و نقل، برق و به مردم را شامل می شود نام برد.

وی ۲ مشکل بزرگ کشور را آب و اشتغال داسنت و افزود: طی ۳۰ سال آینده ۷۰ درصد جامعه ایران شهرنشین و ۳۰ درصد ساکن روستا خواهند بود و متاسفانه در برنامه ریزی ها جای نگرانی وجود دارد چرا که امروز به این مسئله واقف شده ایم و متاسفانه در طول ۳۸ سال انقلاب منابع ما نتوانست روستاها را مدیریت کند چرا که فرهنگ های متعدد در جوامع شهری نیازمند ارائه خدمات عمومی است.

کولیوند با بیان اینکه توسعه شهری بر مبنای توسعه مدیریت دقیق اتفاق نیفتاده است اظهار داشت: حجم زیرساخت ها بر اساس نیازمندی مهاجرت بوده و امروز متاسفانه این موضوع کنترل نشده چرا که در سال ۹۰ جمعیت کرج ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر بود اما امروز به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است و سرانه فاضلاب، آب، بهداشت و درمان و نیاز مردم است.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از استان ها اعم از اصفهان، چارمهال بختیاری و یزد درگیری های کوچکی در راستای تامین آب دارند و آنها را با مشکل مواجه کرده است و البته شهر کرج در طول یکسال ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب شرب مصرف می کند درحالیکه سهم آب طالقان ۳۵ و سد امیر کبیر ۲۰ میلیون متر مکعب بوده ۹۵ میلیون متر مکعب باقیمانده از آب مصرفی کرج توسط چاه و آب های سطحی تامین خواهد شد.

کولیوند با اشاره به اینکه برخی نقاط کرج از جمله کمال شهر طی چند ماه اخیر روزانه ۱۸ ساعت قطعی آب را تحمل کرده اند گفت: اصلاح نظام پولی کشور مسئله دیگر مجلس است زیرا ۴ سال قبل از برجام درگیر فضایی بودیم که تحریم بانک مرکزی نسبت به جابجایی پول اتفاق افتاد و صادرات را متاسفانه را با مشکل مواجه کرد.

وی با بیان اینکه درآمدهای کشور بر مبنای فروش نفت و مشتقات آن، عوارض و مالیات و مجوز دولت برای بخش های خصوصی است افزود: متاسفانه در مجلس نهم و دهم هنوز نتوانسته ایم قانون دقیق مالیاتی را تصویب و به شورای نگهبان ارجاع دهیم و ۲۴ درصد فرار مالیاتی را در جمهوری اسلامی شاهد هستیم درحالیکه امروز زیرساخت مالیاتی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

کولیوند با اشاره درگیری های متعدد در راستای تقسیمات کشوری اظهار داشت: با گذشت دو و نیم سال از شهرستان شدن فردیس نظام اداری آن ابلاغ نشده است و در سفر ریاست جمهور این مهم را خواستار شدیم چرا که نباید ساختار مدیریتی کشور دچار تزلزل شود و مبارزه با فساد از طریق بهبود کیفیت قانون گذاری و بستن راه های گریز از قانون محقق خواهد شد.

نماینده مردم کرج مقابله با فساد در راستای اقتصاد مقاومتی را جز فرامین رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد:مدیریت کشور با ارائه نقش به مردم میسر خواهد بود و هر جایی که مردم را در این مسئله سهیم ندانستیم با مشکل مواجه شدیم.

کولیوند در خاتمه با اشاره به ۱۰ اذر و سالروز شهادت ایت الله مدرس گفت: نظارت جدی بر دستگاه ها باید مدرس وار انجام شود امیدواریم سه نماینده استان البرز در مجلس با همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و استاندار و فرمانداران بتوانند مسیر را با ارائه خدمات به مردم طی کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پورتال اطلاع رسانی البرز 24، تاریخ انتشار: 12 آذر 1395، کدخبر: 22437، www.alborz24.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
0
مشکل ما در انتخاب نماینده ناوارد است. در واقع مشکل ما از خودمان است جناب کولیوند. هر چند اولویت هایی که شما بیان فرمودید هم درست می باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین