پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۴۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به اقدامات مداخله‌جویانه کشورش، آمریکا و ژاپن را عامل تقویت امنیت در سراسر دنیا دانست.

شعار سال: به نقل از شبکه سی‌ان‌ان،باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در نشست خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن در پرل هاربر گفت: اکنون آمریکا و ژاپن مایه آرامش و باعث گسترش امنیت در سراسر دنیا هستند.

وی پس از صحبت‌های نخست وزیر ژاپن با اشاره به رویداد پرل هاربر در هفتاد و پنج سال پیش گفت: پرل هاربر مکانی مقدس به شمار می‌آید و ما قدردان شجاعتی هستیم که در آنجا به نمایش گذاشته شد. در اینجا بود که اولین نبرد روی داد و آمریکا را بیدار ساخت.

رئیس جمهور آمریکا افزود: آمریکا و ژاپن بعد از آن دوستی و صلح را انتخاب کردند و در طول دهه‌ها، ائتلاف ما بیش از پیش موفقیت‌آمیز بود و کمک کرد نظم جهانی برقرار و از بروز جنگ‌های جهانی دیگر جلوگیری شود و امروز ائتلاف بین آمریکا و ژاپن نه فقط ریشه در منافع مشترک، بلکه ارزش‌های مشترک دارد و مایه صلح و امنیت در آسیا و اقیانوس آرام است.

باراک اوباما با اشاره به کمک‌های کشورش پس از سونامی سالهای اخیر در ژاپن گفت: آمریکا و ژاپن در سراسر دنیا شانه به شانه هم باعث تقویت امنیت در سراسر دنیا هستند، دزدی‌های دریایی را متوقف ساختند، با گسترش بیماری‌ها مقابله کردند، از گسترش تسلیحات اتمی جلوگیری کردند.

وی افزود: در اینجا بود که آموختیم حتی با همه تفاوت‌های ظاهری، باید در برابر در خواست‌ها برای دیوگونه کردن دیگران و کسانی که متفاوت هستند مقاومت کرد. ما در کنار هم و برای هم خواهیم بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 8 دی 95، کد مطلب: 5915188: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
خیر باشد ان شاالله
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین