پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۴
معاون اشتغال کمیته امداد خراسان شمالی گفت: طی امسال بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته پرداخت شد که با اعطای این تسهیلات برای ۸۰۰ نفر فرصت شغلی پایدار ایجاد شد.
شعار سال: به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، علی‌رضا مرادی اظهار کرد: تسهیلات پرداختی کمیته امداد در قالب طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی در بخش‌های خدمات، دام‌پروری، کشاورزی، شیلات و صنایع‌دستی به مددجویان متقاضی پرداخت می‌شود.

مرادی بابیان اینکه یکی از سیاست کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد: خودکفایی مددجویان از طریق اشتغال‌زایی مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است.

این مسئول افزود: برای دستیابی به این هدف کمیته امداد آموزش‌های لازم مهارت‌آموزی در اشتغال‌های موردنظر و متناسب با استعدادهای درونی هر مددجو را به آن‌ها ارائه می‌دهد تا پس از اخذ گواهی فنی و حرفه‌ای به متقاضیان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شود.

وی بیان کرد: امسال برای توانمندسازی مددجویان بیش از ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بانکی وامدادی برای طرح‌های اشتغال‌زایی پرداخت شد که بیش از سه میلیارد تومان آن از محل امداد و حدود ۶ میلیارد ریال نیز از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها هزینه شده است.

وی بابیان اینکه رسالت کمیته امداد تنها به پرداخت مستمری و رفع مشکلات معیشتی مددجویان ختم نمی‌شود گفت: توانمندسازی و رساندن به خوداتکایی نیازمندان جزو برنامه‌های این نهاد به شمار می‌آید و در سال جاری بیش از دو هزار خانواده با طرح‌های اشتغال این نهاد به خودکفایی رسیدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان افزود: نظارت بر طرح‌های اجراشده توسط مددجویان به‌صورت ویژه در حال پیگیری است که این امر سبب پایداری طرح‌ها می‌شود و به‌این‌ترتیب کمترین انحراف را در طرح‌های کمیته امداد شاهد هستیم.

مرادی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی به مددجویان پرداخت می‌شود، افزود: طی سال گذشته برای اشتغال‌زایی اشتغال خانواده‌های زیرپوشش این نهاد مبلغ ۳۱۱ میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال کمیته امداد در رشته‌های مختلف شغلی و به‌صورت طرح‌های اشتغال‌زایی اجرا می‌شود، تصریح کرد: اغلب این وام‌ها به‌منظور اشتغال‌زایی در رشته‌های مرتبط با صنعت کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی، خدماتی و صنفی صنعتی پرداخت‌شده است

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 7 دی 1395، کد مطلب: 3861587، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین