پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۹۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: حجم آب موجود در مخازن و دریاچه های پشت سدهای سه گانه این استان (چم گردلان، دویرج و کنگیر) نزدیک به 270 میلیون متر مکعب است.

شعار سال: سجاد رستمی با اشاره به وضعیت آب ذخیره شده در پشت سدهای این استان اظهار کرد: آب ذخیره شده در پشت سدهای سه گانه استان اکنون در حد متوسط است ولی در صورت افزایش بارندگی ها احتمال دارد به حد مطلوب برسد.
وی افزود: امسال و در فصل آبی جدید، سهم بارندگی ها در حوزه جنوبی استان (سد دویرج دهلران) نسبت به حوزه شمالی(سدهای ایلام و کنگیر) در وضعیت بهتری قرار داشته است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان ایلام حجم مخزنی سد ایلام را 64 میلیون متر مکعب اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون آب ذخیره شده در پشت این سد 52 میلیون متر مکعب معادل 85 درصد حجم آن است.
رستمی با اشاره به حجم آب سد کنگیر ایوان گفت: حجم آب ذخیره شده این سد نیز 11 میلیون و 500 هزار متر مکعب است که این میزان معادل 62 درصد حجم کلی آب تکمیلی (سرریز) این سد است.
وی وضعیت آب ذخیره شده در سد دویرج دهلران را نیز 187 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: حجم کلی مخزن آب این سد 205 میلیون متر مکعب است که تاکنون 90 درصد حجم آب آن پر شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام از افت سطح منابع آب زیرزمینی در دشت های مهم استان نیز خبر داد و گفت: سفره های زیرزمینی آب بخاطر برداشت های بی رویه سالانه با 15 میلیون مترمکعب کسری مواجه است.
رستمی تاکید کرد: 19 دشت آبی در این استان وجود دارد که از این تعداد وضعیت چهار دشت مهران، برتش، موسیان و قسمتی از دشت عباس شرقی ممنوعه و بحرانی است ضمن اینکه مابقی دشت ها نیز از افت منابع آب زیرزمینی زیادی برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه تغییر اقلیم سبب شده تا سراسر کشور با مشکل و بحران آب مواجه شود، یادآور شد: این مساله تنها مختص استان ایلام نیست ولی این شرکت تلاش می کند تا دشت عباس در دهلران را از حالت ممنوعه خارج کند.
در سال زراعی جاری (از ابتدای مهر امسال تا پایان شهریور سال آینده) میزان بارندگی ها در استان ایلام نسبت به آمار میانگین بلند مدت سالانه با 101 میلی متر بارش تا این لحظه 60 درصد کاهش دارد که امید است با پایان یافتن این سامانه بارشی از میزان کاهش بارندگی ها در این استان کاسته شود.
در سال آبی پارسال (95 - 94) استان ایلام از نظر دریافت نزولات جوی با دریافت 382 میلی متر بارش و 182 درصد متوسط بارندگی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد که 82 درصد این بارش ها مازاد بر 100 درصد و نرمال بارندگی ها بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ 16 دی 95 ، کد مطلب: 82375019: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
با این وضعیت بارش، احتمالا اوضاع ایلام واقعا ناجور خواهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین