پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
شهردار فرخ شهر با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر، گفت: فرخ شهر به عنوان الگوی شهر سالم در استان چهارمحال و بختیاری معرفی می شود.
شعارسال: فرشاد توحید نیا با اشاره به اینکه فرخ شهر به‌عنوان الگوی شهر سالم معرفی می‌شود، اظهار داشت: تمهیدات برای تبدیل شهر فرخ شهر به یک شهر سالم در استان چهارمحال و بختیاری اندیشیده شده است.

وی بابیان اینکه در کارگروه پسماند استان چهارمحال و بختیاری مقررشده شهر فرخ شهر به‌عنوان پایلوت شهر سالم مطرح شود، افزود: در شهر فرخ شهر طرح مدیریت بازیافت تفکیک زباله از مبدأ انجام می‌شود.

شهردار فرخ شهر در ادامه تأکید کرد: شهرداری فرخ شهر گزارش کاملی از حوزه جمع‌آوری زباله، وضعیت خانگی کردن و شبه خانگی کردن زباله‌های بیمارستان تأمین اجتماعی و وضعیت دفع زباله به کارگروه ارائه داده است.

فنس کشی محل دفع زباله از مهم‌ترین اقدامات شهرداری فرخ شهر است که این امر بعد از ۲۵ سال محقق شده است

وی بیان کرد:فنس کشی محل دفع زباله از مهم‌ترین اقدامات شهرداری فرخ شهر است که این امر بعد از ۲۵ سال محقق شده است.

فرشاد توحید نیا عنوان کرد: شهرداری برای اولین بار بااعتباری بالغ‌بر۵۵ میلیون تومان اقدام به فنس کشی محل دفع زباله شهر فرخ شهر کرده است که این امر مراحل پایانی خود را در حال سپری دارد.

شهردار فرخ شهر بیان کرد: از مهم‌ترین اقدامات شهرداری فرخ شهر اجبار کردن پیمانکار دفع زباله شهرداری فرخ شهر به بهره‌گیری و استفاده از یک رودر اختصاصی در محل دفع زباله این شهر است که به‌صورت ۲۴ ساعته در این محل فعالیت کند.

وی بیان کرد: خاکریزی در محل دفع زباله شهر فرخ شهر در حال حاضر به‌صورت روزانه انجام می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: با حضور اعضای کمیته مکان‌یاب، مکان ریختن نخاله‌های ساختمانی در نزدیکی محل دفع زباله(ضلع شمالی محل دفع زباله) شناسایی‌شده و تعیین‌شده است.

شهردار فرخ شهر بابیان اینکه شهرداری فرخ شهر یکی از معدود شهرداری‌های استان چهارمحال و بختیاری است که طرح مطالعاتی تفکیک زباله از مبدأ را انجام داده است؛ بیان کرد: طرح مطالعاتی تفکیک زباله از مبدأ شهر فرخ شهر توسط جهاد دانشگاهی بااعتبار۷.۵ میلیون تومان تهیه‌شده است.

فرشاد توحید نیا گفت: طرح مطالعاتی تفکیک زباله از مبدأ به اعضای کارگروه پسماند چهارمحال و بختیاری ارائه‌شده است و قرار شده است که طرح تفکیک زباله در شهر فرخ شهر به‌صورت پایلوت انجام شود.

وی بیان کرد: در مرحله اجرای طرح تفکیک زباله در شهر فرخ شهر کارهای قابل‌توجهی انجام‌شده است که مهم‌ترین گام در این مسیر آموزش و آگاهی دادن به شهروندان است.

شهردار فرخ شهر بیان کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی درزمینهٔ طرح تفکیک زباله در شهر فرخ شهر از مهم‌ترین اقداماتی است که در سطح فرخ شهر اجرایی خواهد شد.

ارتقای فرهنگ شهروندی درزمینهٔ طرح تفکیک زباله در شهر فرخ شهر از مهم‌ترین اقداماتی است که در سطح فرخ شهر اجرایی خواهد شد

وی بیان کرد: تفکیک زباله‌های خشک و تر از یکدیگر توسط خانواده‌ها در سطح شهر فرخ شهر باید موردتوجه قرار بگیرد و نباید زباله‌های خشک مانند شیشه، پلاستیک، فلز و... با زباله‌های تر آمیخته شود.

وی بیان کرد: شهروندانی که در رأس ساعت مشخص زباله‌های خشک خود را در بیرون از خانه بگذارند یک بسته تشویقی از سوی شهرداری دریافت می‌کنند.

شهردار فرخ شهر ادامه داد: بسته‌های تشویقی توسط شهرداری خریداری‌شده که شامل کیسه‌های زباله، مواد شوینده و... است.

وی بیان کرد: اگر شهروندان نتوانستند زباله‌های خشک خود را در ساعت مقرر بیرون از خانه بگذارند می‌توانند زباله‌های خشک خود را به کانکس‌های مشخص‌شده در شهر تحویل بدهند.

فرشاد توحید نیا بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ کانکس فلزی برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ خریداری‌شده است که در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود.

* سطل های زباله سه بخشی در فرخ شهر نصب می شود

شهردار فرخ شهر خرید سطل‌های زباله سه‌بخشی را از دیگر اقدامات شهرداری فرخ شهر در حوزه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ عنوان کرد و بیان کرد: این سطل های زباله در حال حاضر در انبار شهرداری گذاشته‌شده و آماده نصب است.

وی بیان کرد: این سطل های زباله از جنس پلی‌اتیلن هستند و هرکدام مربوط به زباله‌های بازیافتی مانند کاغذ، قوطی‌ها فلزی و... است.

فرشاد توحید نیا بیان کرد: این سطل های زباله در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود.

شهردار فرخ شهر تأکید کرد: چاپ بروشور و کتاب در راستای اطلاع‌رسانی درزمینهٔ طرح تفکیک زباله از مبدأ از مهم‌ترین اقدامات شهرداری فرخ شهر است.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون کتاب «با تینا و سینا بریم به شهر بازیافت» در راستای فرهنگ‌سازی تفکیک زباله به سفارش شهرداری فرخ شهر در تیراژ شش هزار جلد چاپ‌شده است و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های انجمن‌های زیست‌محیطی در راستای اجرای مطلوب طرح تفکیک زباله از مبدأ از اهداف اصلی شهرداری است، بیان کرد: شهرداری فرخ شهر به دنبال این است که نقاط ضعف را برطرف کند و زباله‌ها را به‌خوبی در سطح شهر فرخ شهر جمع‌آوری و دفع کند.

شهردار فرخ شهر در خصوص دفع‌های زباله‌های بیمارستانی، ادامه داد: با مدیران بیمارستان فرخ شهر نشستی برگزارشده است و استانداردسازی زباله‌ها برای دفع توسط بیمارستان باید انجام بگیرد و خانگی کردن زباله‌های بیمارستانی وظیفه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است و باید این مراکز کوره‌های زباله‌سوز داشته باشند.

فرشاد توحید نیا بیان کرد: شهرداری تحت هیچ شرایطی زباله‌هایی که خانگی و شبه خانگی نشده باشند از بیمارستان‌ها تحویل نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: اعضای کمیته طرح تفکیک زباله از مبدأ شهر فرخ شهر با مسئولان و کارشناسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نشستی در راستای بهره‌گیری از تجربیات شهرداری اصفهان در حوزه تفکیک زباله برگزار کرده‌اند.

شهردار فرخ شهر ادامه داد: بازدید از چگونگی اجرای طرح تفکیک زباله در شهر اصفهان، بستن قرارداد در خصوص مشاوره و اصلاح خدمات و برگزاری همایش و... از مهم‌ترین موضوعاتی بوده است که دراین نشست بررسی‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر فرخ شهر یکی از شهرهای پر ظرفیت و پر پتانسیل است، بیان کرد: باید با تلاش، همکاری و همیاری در مسیر توسعه شهر فرخ شهر گام برداشت و زمینه توسعه بیشتر این شهر را فراهم کرد.

فرخ شهر سومین شهر پر جمعیت استان چهارمحال و بختیاری است که در فاصله ۸ کیلومتری شهرکرد قرار داد و نخستین شهر ورودی استان از سمت استان اصفهان است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19 تیر 1395، کدخبر: 3707897 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین