پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه اقدامات انجام شده درباره پسماندهای عفونی در استان مرکزی مورد رضایت کارگروه پسماند نیست گفت: موضوع دفع اصولی پسماندهای عفونی در تفرش، کمیجان و فراهان تا پایان سال برطرف می‌شود.

شعار سال: عزیز فیلی ظهر امروز در حاشیه نشست کارگروه پسماند استان مرکزی در جمع خبرنگاران و در جمع‌بندی مصوبات جلسه امروز اظهار داشت: پیرو جلسه قبلی کارگروه پسماند، امروز جلسه‌ای با حضور استاندار مرکزی و همه اعضای این کارگروه در استانداری مرکزی برگزار شد که در ابتدا به بررسی مصوبات جلسه قبلی این کارگروه پرداخته شد.

وی افزود: یکی از موارد مورد تاکید در این جلسه و ازجمله مصوبات جلسه قبل موضوع پسماندهای عفونی و بیمارستانی بود که از دغدغه‌های کارگروه و مسئولان استان است که در این جلسه گزارشی از اقداماتی که توسط دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بخش خصوصی در این راستا انجام شده بود ارائه شد.

فیلی تصریح کرد: براساس این گزارش در بخش پسماندهای عفونی در استان مرکزی کارهای خوبی انجام شده ولی کافی نیست که مورد رضایت کارگروه نبود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به مصوبات کارگروه در بخش پسماندهای عفونی گفت: قرار شد 3 بیمارستان باقیمانده در کمیجان، تفرش و فراهان دستگاه مورد نیاز برای دفع سریع پسماند عفونی و بیمارستانی را تا پایان سال مستقر کنند.

فیلی ادامه داد: خوشبختانه در محلات و دلیجان براساس مصوبات جلسه قبلی این کارگروه که اعلام شده بود تا پایان دهم آذرماه کار نصب دستگاه دفع پسماند عفونی انجام شود، کار در دست اجراست و قول داده شده تا دهم این مهم محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز مقرر شد تا رئیس سازمان نظام پزشکی استان در جلسه آینده، گزارشی از روند جمع‌آوری دفع پسماندهای عفونی و بیمارستانی، واحدهای درمانی و آزمایشگاهی بخش خصوصی تهیه و به کارگروه ارائه کند تا کاستی‌ها و مشکلات موجود در این بخش هم احصا و برای برطرف کردن آنها چاره اندیشی لازم انجام شود.

فیلی اضافه کرد: گزارشی از روند پسماندهای عادی در اراک، آشتیان، شازند و چند شهر دیگر توسط دبیر کارگروه اعلام شد که مقرر شد شهردارانی که از بازه زمانی این حوزه عقب هستند پیگیری کرده و به نتیجه برسانند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به موضوع جمع‌آوری پسماندهای صنعتی در اراک گفت: در حال انجام مطالعات لازم برای پسماندهای صنعتی شهرک‌های صنعتی در محدوده شهر اراک قرار دارند هستیم که چند سایت از سوی محیط زیست مورد تایید قرار گرفته که به این واحدهای صنعتی معرفی می‌شوند که پس از جمع آوری پسماندها به این مراکز ارائه شوند.

فیلی برضرورت فرهنگ‌سازی در بخش تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا به لحاظ زیست محیطی و کمک به اقتصاد کلان حایز اهمیت است اما این طرح بدون مشارکت مردم موفق نیست.

وی اضافه کرد: تفکیک زباله‌های تر و خشک از مبدا با هدف سهولت در بازیافت ضایعات اجرایی شده که در صورت توجه ویژه به این طرح می‌توان کمک شایانی به اقتصاد کشور کرد که بیشتر زباله ها قابل بازگشت به چرخه تولید بوده که با بازیافت آنها نیز از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در این جلسه نیز برضرورت اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی انجام تفکیک زباله از مبدا تاکید شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 7 آذر 95، کد مطلب: 1251960: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین