پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی استان اکنون عمکرد مناسبی دارد، گفت : جهاد دانشگاهی ساختاری جهادی و بن‌‎بست‌شکن دارد.

شعارسال:فرید براتی در گفت و گو با روابط عمومی جهاد دانشکاهی  چهارمحال و بختیاری ، با اشاره به سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی در 16 مرداد ماه و تبریک به مناسبت این روز، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی پس از پیروزی انقلاب شکل گرفت و از ابتدا مورد توجه انقلابیون بوده است.

وی افزود: این نهاد یکی از معدود نهادهای انقلابی است که دچار تنش سیاسی نشده است و در خدمت رسانی به مردم، محرومان و حضور در عرصه بین‌الملل توفیقات ارزنده داشته است.

براتی تصریح کرد: یکی از مسئولیت‌های این نهاد ارتباط جامعه با دانشگاه است و تجربه نشان داده است که در حوزه‌های هنر، صنعت و پزشکی با راه‌اندازی پژوهشگاه‌های تخصصی توانسته خدماتی که در بسیاری از دانشگاه‌ها انجام نمی‌شود را ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت جهاد دانشگاهی در این حوزه‌ها چراغ راه برای سیاست‌گذاری آینده است، بیان کرد: جهاد دانشگاهی در هر قسمتی ورود کرده است در همان حوزه توفیق حاصل شده است.

براتی منتقدین هنری و انتشارات موجود در این نهاد را نقطه آغاز تحول و الگو برای سایر افراد فعال در این عرصه‌ها عنوان کرد.

وی تاکید کرد: فرآورده‌های بیولوژیک که با قیمت گران تهیه می‌شد اکنون در مراکز جهاد دانشگاهی در حال تولید است و همچنین در بخش درمان وجود پژوهشکده رویان به عنوان مرجع درمان ناباروری در خاورمیانه نشان از عمکرد قابل اعتماد و مطلوب این نهاد است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اضافه کرد: تجربه عملیاتی جهاد دانشگاهی در فرآورده‌های بیولوژیک و سلول‌های بنیادین، توانایی کشور را به دنیا اثبات کرده است و این تجربه می‌تواند در حوزه فناوری نیز صورت گیرد.

براتی با اشاره به وجود ضعف در سیستم آموزشی دانشگاه و بخش ساختاری صنعت، اظهار کرد: ناتوانی صنعت و وجود فارغ‌التحصیلان بیکار دلیل ایجاد بحران اشتغال است که جهاد دانشگاهی با انجام رسالت آموزشی خویش که کیفیت مطلوب از ویژگی آن است، نقش موثری در توانمند سازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان با طراحی دوره‌های تخصصی که بخشی از آن در چارچوب مرکز آموزش علمی کاربردی این نهاد در حال انجام است، کمک زیادی به مهارت افزایی فارغ‌التحصیلان می‌کند و منجر تربیت نیروی خلاق و کارآفرین خواهد شد که این امر با استقبال و حمایت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همراه است.

براتی با بیان اینکه مرکز آموزش عالی این نهاد در استان اقدام به پذیرش دانشجو برای مهر ماه جاری در رشته‌های خبرنگاری، بازیگری و گردشگری برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری کرده است، خاطرنشان کرد: رشته خبرنگاری برای افراد علاقمند به این حوزه فرصت مناسبی است.

وی تاکید کرد: این نهاد در بخش هنر پتانسل بسیار بالایی دارد و در همین راستا رشته بازیگری مورد حمایت جدی قرار داده شده است.

براتی در ادامه بیان کرد: این نهاد در زمینه گردشگری می‌تواند المان‌های جذب گردشگر را ایجاد کند و متولی این امر در استان شود که این مهم نیازمند ایجاد دلیل برای جذب گردشگر است که یکی از این دلایل می‌تواند پتانسیل طبیعی استان باشد.

وی از جهاد دانشگاهی کشور خواست که در بخش ایجاد المان و عوامل گردشگری و جذب سرمایه‌گذار در مناطق محروم این استان اقدام کند تا این روند تسهیل شود.

براتی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی استان ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذار است، گفت: جهاد دانشگاهی توان جذب سرمایه‌گذار را دارد و با تحقق این امر می‌تواند در ایجاد اشتغال موثر واقع شود و این در حالی است که در 60 درصد از مناطق استان صنعت وجود ندارد و زمینه جذب سرمایه‌گذار فراهم است.

وی حرکت به سمت تکنولوژی و صنایع نوین همانند راه‌اندازی کارخانه داروسازی با وجود گیاهان دارویی استان و تولید واکسن با قابلیت تبدیل شدن چهارمحال و بختیاری به قطب صنعت بیوتکنولوژی را از ظرفیت‌های این نهاد در استان برشمرد ؛ و افزود این تنها راه حل مسئله بیکاری در این منطقه است.

براتی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی استان اکنون عمکرد مناسبی دارد، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی ساختاری جهادی و بن بست شکن دارد.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار10مرداد96،کدخبر: 38244 ، www.shahrekord.isna.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین