پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۷۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
قاسم سلیمانی دشتکی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، خطاب به شیرین ابوالقاسمی، مدیر پروژه ملی حفاظت و توسعه پایدار كوهستان زاگرس مركزی، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست كشور گره های فراوانی را در مسیر توسعه این استان ایجاد كرده است.

شعار سال:وی تأكید كرد: قرارگیری برخی سكونت گاه های چهارمحال و بختیاری مانند روستاهای شیخ شبان از توابع شهرستان بن و رحیم آباد از توابع شهرستان كیار در مناطق حفاظت شده شیدا و هلن از سوی سازمان حفاظت محیط زیست كشور، باعث بروز مشكلات فراوانی برای مردم این مناطق شده است.

استاندار افزود: انعقاد تفاهم نامه غیرقانونی، خلاف عرف و بدون نظارت سازمان حفاظت محیط زیست كشور با وزارت نیرو در خصوص پروژه گلاب، از دیگر مشكلات ایجاد شده برای چهارمحال و بختیاری از سوی این سازمان محسوب می شود.

سلیمانی دشتكی تصریح كرد: مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری از سیستم حاكم بر مدیریت سازمان حفاطت محیط زیست كشور راضی نیست و به همین دلیل از تصویب و اجرای طرح حفاظت و توسعه پایدار كوهستان زاگرس مركزی نیز واهمه و ترس دارد.

وی گفت: اگر قرار است سازمان حفاظت محیط زیست كشور این گونه مدیریت و عمل كند، پس مسئولان این سازمان راه خودشان را بروند و مسوولان چهارمحال و بختیاری نیز مسیر خود را می روند.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اضافه كرد: همین اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست كشور باعث قطع ارتباط و همكاری مسئولان این استان با آن سازمان می شود.

استناندار تصریح کرد: مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری اكنون مخالف برخوردهای سازمان حفاظت محیط زیست كشور است و این صحیح نیست كه مسئولان این سازمان وعده های بدون عمل بدهند.

سلیمانی دشتكی اظهار كرد: به مدیران سازمان حفاظت محیط زیست كشور اخطار می كنیم كه به چنین مسایل حاشیه ای و خلاف قانون دامن نزنند.

وی اجرای پروژه های توسعه ای و قانونی را خواسته اصلی مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری دانست و ادامه داد: در صورتی به سازمان حفاظت محیط زیست كشور كمك كرده و با مسئولان آن همراهی می كنیم كه اصول قانونی را رعایت كنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای پروژه های داخلی هیچ ربطی به سازمان حفاظت محیط زیست كشور ندارد و البته این در صورتی است كه این سازمان در اجرای پروژه های ملی استان نیز سنگ اندازی می كند.

وی تاکبد کرد: به عنوان نمونه، سازمان حفاظت محیط زیست كشور ادامه اجرای یكی از پروژه های چهارمحال و بختیاری كه در سال های گذشته تاكنون برای آن افزون بر یك هزار میلیارد ریال هزینه شده را با مشكل مواجه كرده است.

سلیمانی دشتكی عنوان كرد: مگر مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست كشور خواب بوده اند كه از همان ابتدا جلوی اجرای این پروژه را نگرفته اند.

وی گفت: تا زمان رفع مشكلات مربوط به اجرای پروژه های توسعه ای چهارمحال و بختیاری، این استان هیچ گونه همكاری با سازمان حفاظت محیط زیست كشور ندارد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مدیریت ارشد این استان برای ادامه روند اجرایی پروژه های مربوطه، پس از برگزاری جلسه با دستگاه های نظارتی، قضایی و امنیتی، اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی تأكید كرد: دیگر نمی توانیم مردم نقاط مختلف جهارمحال و بختیاری و به ویژه اهالی روستاهای شیخ شبان و رحیم آباد را به خاطر بدقولی مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست كشور معطل كنیم.

سلیمانی دشتكی افزود: در صورت ادامه این روند از سوی مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست كشور، هیچ حمایتی از برنامه های این سازمان در چهارمحال و بختیاری نمی كنیم.

وی تصریح كرد: با این روندی كه مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست كشور در چهارمحال و بختیاری اجرا می كنند، حتی برای ثبت ذخیره گاه های زیستکره تنگ صیاد و سبزكوه در یونسكو، دچار تردید شده ام.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همكاری مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قشرهای مختلف مردم با یكدیگر، نقش مهمی در راستای سرعت بخشی به روند اجرایی تكمیل و بهره برداری از پروژه های توسعه ای استان دارد.

وی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را زبان گویای مردم اعلام و اضافه كرد: پرهیز از دخالت در امور و وظایف همدیگر، باعث افزایش بهره وری در مدیریت و رشد شاخص های توسعه ای در بخش های مختلف می شود.

سلیمانی دشتكی تصریح کرد: از نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی انتظار دارم تا با همدلی، همراهی و وحدت رویه بیشتر نسبت به دوره های گذشته، برای رسیدن به شاخص های مطلوب در طرح های ملی و استانی تلاش كنند.

وی اظهار كرد: افزایش اشتغال، كاهش نرخ بیكاری، رونق اقتصادی، توسعه عمرانی و اجرای پروژه های مهمی مانند راه آهن، جاده سازی، بهداشت و درمان، امور فرهنگی، و تأمین آب در بخش های آشامیدنی، صنعت و كشاورزی از مهم ترین برنامه های مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری در سال جاری به شمار می رود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازوبسایت خبری دمادم، تاریخ ، کد مطلب: 2710315: www.damadam.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
چه مشکلاتی به وجود اوردن؟
س.د۷۶
Fox
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
نمیدونم باید در اصل اینها کمک هم باشن سنگ اندازی که مطرح میشه بالاخره یک نفر باید دلیلی برای طرح هاش داشته باشه وگرنه سنگ اندازی چه معنی ای میتونه داشته باشه؟
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین