پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
راه ها مهمترین ابزار رسیدن به توسعه در هر منطقه ای به حساب می آید. رشد صنعتی و گردشگری یک منطقه با راه های مناسب چندین برابر می شود و دروازه های پیشرفت به روی منطقه گشوده خواهد شد.در شهرستان بافت متأسفانه وضعیت خوبی را شاهد نیستیم ویکی از دلایل افت صنعتی شهرستان بافت عدم وجودئ راه های مناسب ارتباطی در شهرستان است.
شعارسال: در زیر به صورت اختصار به وضعیت راه های شهرستان بافت می پردازیم:

* محور بافت-کرمان:

محور بافت-کرمان به عنوان محوری که شهرستان بافت را به کلانشهرکرمان به عنوان مرکز استان متصل می کند، وضعیت مناسبی در حوزه شهرستان بافت ندارد!وضع وقتی بدتر می شود که وجد برخی مناطق خطرناک مثل ورودی به شهربزنجان که مشخص نشده دوطرفه است یا اتوبان خطرات زیادی را متوجه مردم و گردشگران پرشمار منطقه بزنجان و مجموعاً شهرستان بافت می کند که لازم است اصلاح شود.ضمناً وضعیت اسفالت محور اصلاً خوب نیست و جز درپاره مناطق ، در بقیه مناطق وضعیت تأسف باری دارد که اصلاً در شأن استان کرمان نیست.

* محور بافت-رابر:

محور بافت-رابر نیز یکی از محورهای گردشگری و مسیری است که شرق و جنوب استان کرمان را به غرب استان متصل می کند و می تواند نقشی حیاتی و راهبردی برای استان ایفا کند زیرا دو شهرستان گردشگر پذیر بافت و رابر با طبیعت منحصر به فردشان سرمایه ای باریا ستان کرمان محسوب می شوند و سهم زیادی از گردشگری طبیعی استان کرمان را برعهده دارند که توجه بیشتر مسئولین را می طلبد.در این محور وجود پیچ ها خطرناک ، آسفالت نامناسب و حرکت از روبرو و عدم شانه ریزی و یک شرایط افتضاح مشهود است که واقعاً نیازمند اصلاح جدی است.

* محور بافت-سیرجان:

احداث کارخانه فولاد بافت که با فراز و نشیب زیادی همراه بوده و مدت زیادی به طول انجامیده اما دوباره قرار شده که عملیات احداث کارخانه فولاد بافت توسط بخش خصوصی ادامه پیدا کند و این موضوع اهمیت محور بافت-سیرجان را بیشت نمایان می سازد.عملیات دوبانده کردن این محور چندسالی است که شروع شده و هربار مقداری از آن احداث می شود.و در حال حاضر که این یادداشت نگارش می شود ، حدود ٧۰کیلومتر از این محور حدوداً ١۰۰ کیلومتری دوبانده نشده و به صورت بد و خطرناکی دوطرفه است که با توجه به صنعتی شدن این منطقه افزایش تلاش ها برای دوبانده کردن آن ضروری است.مخصوصاً اینکه این محور آسفالت بسیار بد و پیچ های خطرناکی دارد که باید اصلاح شود.

* محور بافت-ارزوئیه-حاجی آباد:

این محور که طبق مصوبه دولت قبل قرار بوده دوبانده شود، از سمت شهرستان بافت تنها چندکیلومتر از خروجی شهر دوبانده شده و بقیه آن تا چندکیلومتر دیگر زیرسازی و بعضاً پل ها احداث شده و بعضی پل ها هم هنوز ساخته نشده است.این محور که اکنون به محور گردشگری شهرستان نیز تبدیل شده و اهمیت خاصی به عنوان محوری که استان هرمزگان را به کرمان متصل می کند پیدا کرده است، نیز مانند بقیه محورهای شهرستان بافت فاقد استاندارد وبدون عرض مناسب و شانه مناسب است.این درحالی است که از سمت استان هرمزگان یعنی شهرحاجی آباد در محدوده استان هرمزگان با روندی مناسب و بازدهی بالا کارها انجام می شود و عملیات زیرسازی و احداث باند دوم محور از سوی استان هرمزگان در حال انجام است ، اما متأسفانه ضعف زیادی از سمت استان کرمان متوجه این محور است و با توجه به حجم بالای گردشگران و راهبردی بودن این محور به لحاظ اقتصادی با توجه به اینکه ارزوئیه قطب کشاورزی استان و بافت نیز با دارا بودن طبیعتی زیبا از کانون های حضور گردشگران از استان های دیگر است ، تلاش مسئولان استان کرمان برای توجه ویژه به این محور که بسیار اقتصادی برای استان کرمان خواهد بود و می تواند منشاء توسعه و آبادانی چند شهرستان با جمعیتی زیاد شود را می طلبد.

امید است وضعیت راه های ارتباطی شهرستان که نقشی اساسی در رشد و توسعه شهرستان های بافت و رابر و ارزوئیه دارد استاندارد شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری طلوع کرمان، تاریخ انتشار: 4 مرداد 1395، کدخبر: 20229، www.toluekerman.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین