پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۱۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
طرح افق زیر ۲۴۰۰ معادن ذغال سنگ کرمان با پایلوت دو معدن هشونی و پابدانا استارت خورد ، معدن هشونی در این طرح به بهره برداری رسید و معدن پابدانا هم که چند روز پیش افتتاح شده بود از سال آینده امکان بهره برداری از آن فراهم خواهد شد .

شعارسال: مهندس فلاح مدیر عامل شرکت زغالسنگ در خصوص این طرح گفت : از افق بالای ۲۴۰۰ متری معدن اصلی پابدانا و هشونی ، از سال ۱۳۵۵تا کنون قریب بر ۷ میلیون تن ذغال برداشت شده بود که ذخیره باقی مانده و قابل استخراج در این افق آنقدر ناچیز بوده است که باعث کاهش تولید و در آینده ای نزدیک موجب بیکاری بیش از ۸۰۰ کارگراز معدن پابدانا و ۹۰۰ کارگر در معدن هشونی می شد .

مدیر عامل شرکت زغالسنگ ادامه داد : افتتاح این پروژه ها برای شرکت زغالسنگ بسیار حائز اهمیت است چرا که با اجرای کامل این پروژه ها به ذخیره ای بالغ بر ۱۴ میلیون تن در معدن پابدانا و ۹/۷ میلیون تن در معدن هشونی دست خواهیم یافت و ضمن افزایش تولید ، امنیت شغلی بیش از هزار و هفتصد نفر از کارگران را به همراه خواهد داشت.

وی افزود : در حال حاضر تولید پایین است و چنانچه این دو طرح راه اندازی شود تحولی عظیم در تولید زغالسنگ خواهیم داشت.

مهندس جعفری معاون بهره بردای شرکت ذغال سنگ کرمان نیز طی تماسی تلفنی به "پایگاه خبری تحلیلی کارگران کرمان ” نیز گفت : با شکل گیری انقلاب اسلامی معادن ذغال سنگ هم آغاز به کار کردند که بهره برداری از این معادن در عمق صد تا دویست متری یعنی طرح زیر دو هزار و چهارصد صورت می گرفت .

معاون بهره بردای شرکت ذغال سنگ ادامه داد : بهره برداری ذغال بعد از ۳۷ سال همچنان از معادن در عمق دویست متری صورت می گرفته و تا کنون هم ادامه داشته است ، برای ورود به عمق دو هزار و چهارصد تلاشی صورت نگرفته و معادن کاملا فیکس بوده اند لذا در حال حاضر طرح زیر دو هزار چهارصد یعنی از عمق دویست متر به بالا آغاز شده است و امسال هم به طور کامل در معادن هشونی به صورت آزمایش اغاز شده است.

وی با شاره با این مطلب که برای اجرای کامل طرح زیر ۲۴۰۰ در معدن هشونی نیازمند امکانات ترانزیتی نوار نقاله هستم ، گفت : با تامین امکانات ترانزیتی نوار نقاله از ابتدای سال ۹۶ به بهره برادی کامل از معادن خواهیم رسید و بعد از آن هم در معادن اصلی پابدانا که استارت آن در ماه گذشته خورده است.

معاون بهره بردای شرکت ذغال سنگ ادامه داد : برای طرح افق ۲۴۰۰ در معادن هشونی و پابدانا نزدیک به چهل میلیارد سرمایه گذاری صورت گرفت که این طرح برای حفظ کارگران موجود شاغل در معادن برنامه ریزی شده است و امیدواریم در سال های آتی به جذب دوباره نیرو هم منجر شود.

2125

جعفری در پایان خاطر نشان کرد : انبار های اولیه معادن از ابتدای پیدایش تا کنون به اتمام رسیده اند لذا اکنون ما با طرح افق دو هزار چهارصد به یک انبار سر به مهری دست یافته ایم که تا به حال موقعیت بهره برداری از آن برایمان فراهم نشده بود لذا امیدواریم با این دو طرح بتوانیم در مقابال واردات ذغال به کشور جلوگیری کنیم ، قیمت ذغال را افرایش داده و موقعیت جذب دوباره نیروی انسانی برایمان فراهم شود .

14

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کارگران کرمان، تاریخ انتشار: -، کد مطلب: 33313:www. kargarankerman.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
ان شاالله که مسئولین قدر این سرمایه ملی رو بدونن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین