پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۲۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
در همین چند ماه گذشته بود که عملیات احداث ساختمان جدید اداره ثبت و احوال راور آغاز شد و اما نکته قابل توجه برای ساخت این بنا عدم عقب نشینی و حتی تجاوز این ساختمان به داخل کوچه مجاورش می باشد که تصاویر نیز گویای چنین مسئله ای است.

شعار سال: در همین چند ماه گذشته بود که عملیات احداث ساختمان جدید اداره ثبت و احوال راور آغاز شد و پس از مدتی کوتاه نقشه ساختمانی این بنا نیز اجرا و آماده انجام فونداسیون شد؛ اما نکته قابل توجه برای ساخت این بنا عدم عقب نشینی و حتی تجاوز این ساختمان به داخل کوچه مجاورش می باشد که تصاویر نیز گویای چنین مسئله ای است.

با توجه به اینکه زمین این ساختمان با خیابان اصلی شهر راور مجاور است و روزانه این وضعیت مورد رویت تعداد زیادی از همشهریانمان قرار می گیرد شاهد اعتراض و واکنش هایی نسبت به ساخت این بنا بدلیل عدم عقب نشینی و حتی تجاوز به حریم کوچه هستیم.

بطوری که عده ای نیز بر این باورند چنین اتفاقی نوعی تبعیض در قبال شهروندان عادی و یک نهاد دولتی است چرا که اگر فردی عادی بخواهد در همین زمین ساختمانی بسازد نه تنها اجازه تجاوز به حریم کوچه را ندارد بلکه می بایست عقب نشینی چند متری داشته باشد!

اما تداوم اعتراض ها باعث شد، برای روشنی و ریشه یابی این موضوع به سراغ شهردار راور برود و پاسخ وی را جویا شود، که در این باره علی یزدانپاه گفت: زمین این ساختمان در محدوده شهرک آزادگان می باشد و علت تجاوز به کوچه نیز سیستم خاص شهرک سازی با توجه به طرح ورود و خروج در این چنین شهرک هایی می باشد.

شهردار راور تصریح کرد: به دلیل کاهش مخاطرات برای شهروندان ساکن در این چنین شهرک هایی انتهای کوچه های شهرک را بطور کامل و یا به صورت کم عرض می بندند تا اهالی شهرک از یک ورودی و خروجی اصلی استفاده کنند و نمونه این طرح را نیز در شهرک طباطبایی و بحرالعلوم کرمان می بینیم.

وی با بیان اینکه احداث ساختمان ثبت احوال کاملاً قانونی بوده و هیچ گونه تخلفی از سوی هیچ ارگانی رخ نداده است، افزود: حتی اگر این زمین مربوط به یک شهروندی عادی نیز بود، می بایست این چنین ساخته می شد.


با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا، تاریخ انتشار: 20 دی 1395، کد مطلب: 43638، www.karavansara.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین