پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
مدیرعامل شهرک های صنعتی خراسان شمالی میزان صادرات در حوزه صنایع کوچک را در سال جاری 6 میلیون دلار اعلام کرد که بیشتر در زمینه پلاستیک و فرش بوده است.

شعارسال: سیاوش وحدت، مدیرعامل شهرک های صنعتی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان گفت: درحال حاضر 14 واحد صنعتی و یک ناحیه صنعتی در شهرک های صنعتی استان وجود دارد.

وی مجموع اراضی شهرک های صنعتی استان را هزار و 423 هکتار اعلام کرد که از این میزان حدود 830 هکتار اراضی عملیاتی شده است .

وحدت با اعلام این که هم اکنون 153 هکتار زمین در اختیار واحدهای صنعتی استان است، اظهارداشت : 27 درصد زمین های صنعتی استان واگذار شده اند.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان با بیان این که اکثر شهرک های صنعتی استان دارای مزایای آب وبرق و گاز هستند، گفت: دراین راستا 32 هکتار فضای سبز، 4 تصفیه خانه،4 ایستگاه آتش نشانی،8 شهرک و ناحیه ما دارای تلفن ثابت و 6 شهرک دارای اینترنت پرسرعت شهرک های صنعتی استان دارا هستند.

*394 قرارداد با شهرک های صنعتی استان منعقد شده است

وی با اعلام این که تاکنون 394 قرارداد با شهرک های صنعتی استان منعقد شده است، گفت: درشهرک ها و نواحی صنعتی ما حدود 193 واحد صنعتی وجود دارد که 175 واحد آن فعال و 36 واحد تعطیل هستند.

وحدت افزود: این بدان معنا است حدود 81 درصد واحدهای صنعتی ما در استان فعال است و هرساله باتوجه به تسهیلات طرح رونق واحدها و شهرک ها 6 واحد مجدد راه اندازی و به چرخه تولید برمی گردند.

وی یکی از ماموریت های اصلی شهرک های صنعتی را بحث حمایت از صنایع کوچک و خرد اعلام کرد وگفت: دراین رابطه در سال 95 با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی حمایت ها در زمینه آموزش مهارتی، مدیریتی وکارشناسی است.

وی با بیان اینکه 80 تا 100 درصد آموزش ها رایگان هستند، گفت: امسال حدود 34 دوره با حضور هزار و 85 نفر و 7 دوره مجازی با 200 نفر آموزش برگزار شده است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان حمایت از پایان نامه های دانشجویی،تورهای صنعتی، حضور در نمایشگاه ها داخلی و خارجی برای واحدهای صنعتی کوچک تا پایان امسال، برپایی 7 نمایشگاه توانمندی وخارج کشور و... را ازجمله برنامه های حمایتی شهرک های صنعتی استان اعلام کرد.

وی حمایت مشاورین درمرکز خدمات کسب وکار را ازدیگر برنامه های حمایتی شهرک های صنعتی استان عنوان کرد و ازانعقاد تفاهم نامه با بیمه ایران،صندوق کارآفرینی و بورس کالا خبرداد وگفت: طی تفاهم نامه با بیمه ایران از 50 درصد تخفیف واحدها بهره مند می شوند.

وحدت تسهیلات در طرح رونق را از مهمترین برنامه های شهرک صنعتی برای واحدها اعلام کرد که تاکنون 27 واحد تسهیلات بامبلغ 23 میلیارد تومان دریافت کرده اند .

وی افزود: این تسهیلات باعث شده 5 واحد از رکود خارج شود و 2 طرح با پیشرفت فیزیکی 60 درصد به فعالیت ادامه دهند.

وی در رابطه با صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز اظهارکرد: دراین زمینه باتوجه به این که اکثر واحدهای ما نمی توانند ضمانت نامه پرداخت کنند 80 تا 85 درصد ضمانت از سوی ما انجام می شود.

وی افزود: تاکنون دراین خصوص 8 واحد به این صندوق معرفی کردیم که مبلغ 3 میلیارد تومان در نوبت ضمانت هستند.

مدیرعامل شهرک های صنعتی خراسان شمالی میزان صادرات در حوزه صنایع کوچک را در سال جاری را 6 میلیون دلار اعلام کرد که بیشتر در زمینه پلاستیک و فرش بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصراترک، تاریخ انتشار: 11بهمن1395، کدخبر: 2781456: www.atraknews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین