پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: ۱۵۳ هکتار زمین معادل ۲۷ درصد زمین‌های صنعتی اکنون در اختیار واحدهای صنعتی قرارگرفته و ۷۳ درصد هنوز واگذار نشده است.

شعار سال: سیاوش وحدت صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 394 قرارداد در شهرک‌های خراسان شمالی منعقد شده و در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، 193 واحد صنعتی وجود دارد که 175 مورد آن‌ها فعال و 36 مورد دیگر تعطیل است.

وحدت تصریح کرد: 81 درصد واحدهای ما فعال هستند و هرساله با توجه به تسهیلاتی که داریم 6 واحد مجدد راه‌اندازی و به چرخه تولید بر می‌گردند.

وی افزود: در سال 95 با توجه به نام‌گذاری اقتصاد مقاومتی و بحث حمایت از صنایع کوچک و خرد، آموزش‌ها مدیریتی به‌صورت کارگاهی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: 80 تا 100 درصد آموزش‌ها به‌طور رایگان انجام می‌شود که هزینه آن از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی استان پرداخت می‌شود.

وحدت افزود: امسال نزدیک به 34 دوره حضوری با 1085 نفر و 7 دوره مجازی با 200 نفر آموزشی خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: همچنین نمایشگاه‌های مختلفی در استان‌های مختلف برگزار می‌شود که آن دسته از تولیدکنندگان که قصد حضور دارند می‌توانند اعلام حضور کرده و بخشی از هزینه‌های آن‌ها تأمین شود.

وحدت تصریح کرد: از مدل‌های توسعه صنایع کوچک که در کشور است، ما مدل توسعه خوشه‌های کسب‌وکار را در استان خراسان شمالی پیگیری کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به نام‌گذاری سال به‌عنوان اقتصاد مقاومتی ما از مدل‌های توسعه خوشه‌های مختلفی همچون خوشه صنعتی پلاستیک را در دستور کار خود قرار دادیم و علاوه بر آن دو خوشه صنعتی «خشکبار فاروج» و «صنایع‌دستی اسفراین» را مطالعه خواهیم داشت.

وحدت گفت: باید بسنجیم آیا این دو مدل «خشکبار فاروج» و «صنایع‌دستی اسفراین» به‌عنوان خوشه صنعتی در استان خراسان شمالی پاسخ خواهد داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: تفاهم‌نامه‌ای نیز با بیمه ایران، صندوق کارآفرینی امید و بورس بسته‌ایم.

وحدت تصریح کرد: در بخش تسهیلات مهم‌ترین طرح ما در سال اقتصاد مقاومتی طرح رونق بوده است.

وی با اشاره به اینکه 27 درصد واحدهایی که تسهیلات دریافت کرده‌اند در شهرک‌ها مستقر بوده‌اند افزود: این تعداد واحد تولیدی 23 میلیارد تومان تسهیلات دریافته کرده و 5 طرح به‌طور کامل از رکود خارج‌شده‌اند که 2 طرح بالای 60 درصد فیزیکی بوده‌ و مابقی زیر ظرفیت فعالیت می‌کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی بابیان اینکه واحدهای کوچک توان ضمانت ندارند افزود: برای 22 واحد به مبلغ 8.7 میلیارد تومان ضمانت‌نامه در صندوق ضمانت‌ صادرشده است و 8 واحد به مبلغ 4 میلیارد تومان در نوبت هستند.

وحدت تصریح کرد: بحث عارضه‌یابی از واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی داشته‌ و با دانشگاه آزاد تفاهم‌نامه‌ای بسته‌ایم تا آن‌ها بتوانند عارضه‌یابی دقیقی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی تصریح کرد: 6 میلیون دلار صادرات در شهرک‌های صنعتی داشته‌ایم که بیشتر در بحث پلاستیک و فرش بوده است.

وحدت با اشاره به اینکه واگذاری منطقه ویژه اقتصادی از سال آینده انجام می‌شود افزود: هنوز پاسخ مطالعه منطقه ویژه اقتصادی نیامده است و پس‌ازآن که پاسخ دریافت شد زمین‌ها قیمت‌گذاری و واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار است منطقه ویژه اقتصادی در 2 فاز انجام شود که در فاز نخست آن 49 هکتار و فاز بعدی آن 205 هکتار زمین واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی تصریح کرد: در دهه فجر 6 پروژه قابل‌ افتتاح و 9 واحد قابل‌افتتاح داریم که این تعداد به استانداری اعلام‌ شده است.

وی تصریح کرد: با افتتاح این تعداد پروژه برای 153 نفر اشتغال‌زایی انجام می‌شود که مربوط به داخل شهرک‌ها است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 11 بهمن 95، کد مطلب: 1312734: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین