پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷
غرفه بنیاد سعدی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، این پرسش را در ذهن بسیاری از مخاطبان متبادر کرد که دلیل حضور بنیاد به عنوان متولی آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان، میان فعالان صنعت گردشگری چیست؟

شعار سال: به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، امروزه «نقش زبان و ترویج و گسترش آن» در ایجاد علاقمندی و جذب ملل به فرهنگ و هنر یک کشور به عنوان ابزاری موثر و کارآمد برای دولت‌ها انکار ناپذیر است؛ زبان فارسی با هزاران سال پشتوانه‌ی تاریخی و هم‌ریشه بودن با بسیاری از زبان‌ها و گویش‌های موجود در جهان، توجه علاقمندان زیادی را به فراگیری زبان در جهان به خود جلب می‌کند.

تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ و گسترش زبان فارسی به عنوان یک میراث عظیم، با شکوه و بسیار ارزشمند که از گنجینه‌های بزرگ فرهنگی می‌باشد و رمز هویت ما است و همچنین توجه به رویکرد دولت در تقویت انگیزه آموختن زبان فارسی و نقش آن در گسترش روابط تجاری، اقتصادی، توسعه گردشگری و آثار ترویج زبان فارسی در جهان، بنیاد را بر آن داشت تا با شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری، ضمن حضور در میان فعالان داخلی و خارجی صنعت گردشگری و معرفی خود به آنان، ارتباطات خوبی را با جامعه گردشگری کشور برقرار کرده و فعالیت‌های مشترکی را با همکاری آنان داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های حضور در نمایشگاه‌های گردشگری، جذب علاقمندانی است که علاوه بر تحصیلات دانشگاهی در حوزه زبان و ادبیات فارسی، آزفا و یا رشته‌های مختلف زبانی، تجربه‌های ارزشمندی را به عنوان راهنما در صنعت گردشگری کشور نیز دارند؛ این افراد با آشنایی بیشتر با فعالیت‌های بنیاد سعدی، آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی زبان فارسی به عنوان یک برنامه‌ ملی، اعلام کردند.

جذب فارسی‌آموزان به عنوان راهنمایان گردشگری فارسی زبان در داخل و خارج از ایران، نقش موثری بر معرفی ایران در خارج از کشور و همچنین رونق شغل‌های مرتبط با این صنعت دارد. برهمین اساس بنیاد با برقراری ارتباط با آژانس‌های مسافرتی خارجی و داخلی، آنان را با فعالیت‌های بنیاد سعدی آشنا و به جذب فارسی‌آموزان کشور خود ترغیب کرد.

مهدی جهانگیری، رییس گروه مالی گردشگری ضمن حضور در غرفه بنیاد سعدی از عملکرد این بنیاد تقدیر و آمادگی گروه مالی گردشگری را در قالب حامی زبان فارسی در جهان برای هرگونه همکاری و ارائه خدمات و امکانات لازم اعلام کرد.

بانک گردشگری، گروه‌ هتل های ایرانگردی و جهانگردی، آژانس‌های مسافرتی و گردشگری و حمل و نقل ریلی و مناطق آزاد، سایت‌های فعال گردشگری نیز آمادگی خود را برای ارائه هرگونه امکانات اقامتی و گردشگری در ایران برای فارسی‌آموزان خارجی، اعلام کردند تا در برگزاری هرچه بهتر دوره‌های دانش افزایی زبان فارسی سهیم باشند.

گروهی از دانشجویان زبان فارسی دانشگاه‌های روسیه که در دوره دانش‌افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی به سر می‌برند نیز ضمن حضور در غرفه این بنیاد و بازدید از نمایشگاه گردشگری، در سالن 38 این نمایشگاه از نزدیک با استان‌های ایران و صنایع دستی، پوشش لباس‌های هر استان، سوغات و مواد غذایی آنها آشنا شدند.

قابل ذکر است؛ هر ساله در تمامی کشورهای صاحب صنعت نمایشگاهی دنیا، نمایشگاه‌هایی به منظور ترویج صنعت سفر و گردشگری برگزار می‌شود که به عنوان ابزاری مناسب جهت معرفی فرهنگ، تاریخ، طبیعت، آثار باستانی و... آن کشور به کار گرفته می‌شود.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران نیز با هدف معرفی زمینه‌ها و ظرفیت‌های صنعت گردشگری ایران با حضور سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادهای داخلی و خارجی فعال در حوزه گردشگری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه برگزار شد و گروه مالی گردشگری به ریاست مهدی جهانگیری، به‌عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری کشور، حامی اصلی این نمایشگاه بود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تابناک، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1395، کد مطلب: ۶۶۶۴۸۳:www. tabnak.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین