پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
رضا گودرزی اظهار داشت: قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور ما کامل است و کمتر مسائلی پیش می‌آید که ما در مورد آنها با خلع قانونی مواجه باشیم.
شعارسال: وی افزود: بنابراین ما مشکل خلع‌های قانونی نداریم و اگر میزان تصادفات در کشور و خسارات جانی و مالی ناشی از آن زیاد است، ارتباطی با قانون راهنمایی و رانندگی نداشته و بیشتر به دلیل عدم رعایت قانون است.

این فرمانده ارشد انتظامی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که همواره در فصل سرما به ویژه در محورهای کوهستانی و برف‌گیر داریم، این است که رانندگان بدون تجهیزات کامل اقدام به سفر و تردد در این محورها می‌کنند که خسارات سنگینی نیز به خود و دیگر شهروندان وارد می‌سازند.

گودزی گفت: این در حالی است که طبق قانون، تمام خودروها در فصل سرما و پیش از ورود به جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر مانند جاده چالوس و جاده‌های روستایی در ارتفاعات باید مجهز به زنجیرچرخ باشند.

وی بیان داشت: با این وجود متاسفانه برخی اوقات مشاهده می‌شود که رانندگان بدون توجه به هشدارهای پلیس و قوانین راهنمایی و رانندگی و در حالی که زنجیرچرخ به همراه ندارند، در جاده‌های کوهستانی تردد می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: در این راستا از ابتدای فصل سرما و آغاز بارش‌ برف در محورهای کوهستانی و ارتفاعات، چند نوبت طرح برخورد با خودرهای فاقد زنجیرچرخ را در استان البرز به اجرا گذاشتیم.

گودرزی ادامه داد: با توجه به اینکه هواشناسی هفته پربارشی را پیش‌ّبینی کرده و احتمال بارش برف و وقوع کولاک از امروز تا پایان هفته در ارتفاعات به ویژه جاده چالوس وجود دارد، از صبح امروز طرح ضربتی برخورد با خودروهای فاقد زنجیرچرخ در البرز اجرا می‌شود.

وی گفت: بر اساس این طرح ماموران پلیس راه در برخی از محورهای جاده چالوس و همچنین جاده طالقان مستقر شده و به صورت گزینشی، تعدادی از خودرها را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

این فرمانده ارشد انتظامی اظهار داشت: در صورت مشاهده خودروهای فاقد زنجیرچرخ، ابتدا راننده با جرائم قانونی روبه‌رو شده و سپس با از ادامه سفر اینگونه خودروها در محورهای کوهستانی جلوگیری می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1395، کدخبر: 13951124000106، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین