پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۷۶۶
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
بردسیر – دقایقی قبل بندهای خاکی سد حنیفه در بالا دست شهر بردسیر شکست و سیلاب به روستاها و شهر وارد شده است.

شعارسال: در پی بارش های شدید روزهای اخیر در استان کرمان دقایقی قبل چندین سد خاکی در اطراف سد حنیفه در شهرستان بردسیر شکست و آب هم اکنون وارد روستاها و حومه شهر بردسیر شده است.

براثر شکسته شدن بند انحرافی سد حنفیه در بالادست شهرستان بردسیر هم اکنون آب وارد شهرستان بردسیر شده است و امداد گران سعی در جلوگیری از نفوذ سیل در مراکز جمعیتی دارند.

*روستاهای اطراف به صورت فوری تخلیه شده اند.

شهرک فرهنگیان، بوستان شورا بلوار امامزاده و روستاهای حاشیه شهر بردسیر درگیر این وضعیت شدند و آب در حال وارد شدن به سایر قسمتهای شهر بردسیر است.

گفته می شود ساکنان روستای حنیفه نیز تخلیه فوری شده اند.

فرماندار بردسیر  اظهار داشت: به دلیل حجم بالای آب ورودی به پشت سد و سرریز آب بندهای خاکی دقایقی قبل یکی پس از دیگری تخریب شد و آب به مناطق پایین دست وارد شده است.

مجید نجف پور گفت: تمام امکانات شهرستان برای جلوگیری از ورود سیلاب به بخش های مختلف شهر بسیج شده است اما مسیل هم اکنون به شهر رسیده و درحال کنترل مسیر سیل برای جلوگیری از آبگرفتگی خانه های مسکونی هستیم.

وی ادامه داد: شهرک فرهنگیان، بوستان شورا، بلوار امام زاده، بلوار ۲۲ بهمن، خیابان معلم، طاهرآباد و فخر آباد دچار آبگرفتگی شده اند.

گفته می شود هشت عدد بند خاکی سد حنیفه شکسته است و هم اکنون آب با حجم و سرعت بالا به سمت پایین دست در جریان است.

به مردم توصیه شده است به سرعت از مسیر سیلاب ها دور شوند.

بردسیر نزدیک ترین شهرستان به شهر کرمان و از مهمترین مراکز جمعیتی استان محسوب می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30بهمن1395، کدخبر: 3910333: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین