پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
رئیس گروه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام از اختصاص 140 میلیون تومان برای بهسازی و آماده سازی تنگ بهرام چوبین خبر داد.
شعارسال: محمد نوراللهی اظهار داشت: تنگ بهرام چوبین در 6 کیلومتری دره شهر در مسیر جاده پلدختر - دره‌شهر در استان ایلام قرار دارد که از آثار باقیمانده دوره ساسانی محسوب می‌شود.

نوراللهی افزود: تنگ بهرام چوبین به دلیل بناهای تاریخی هر ساله در ایام بهار مورد توجه گردشگردان و مسافران نوروزی بسیاری قرار می‌گیرد و یکی از مشکلات گردشگران دسترسی نداشتن به داخل تنگ بهرام چوبین است.

وی تصریح کرد: برای دسترسی راحت گردشگران به داخل این تنگ باستانی و بازدید از آثار تاریخی مسیر داخل تنگ را تا یک کیلومتر آسفالت کرده‌ایم و همچنین محوطه سازی و پارکینگ خودرو در دستورکار قرار گرفته است.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی ایلام در ادامه افزود: از دیگر جاذبه‌های گردشگری این تنگه باستانی مناظر طبیعی کوهستانی این منطقه است. همچنین وجود بناهای تاریخی مانند دیواره‌ها، اتاقک‌ها و دژهای نگهبانی آن دوره و تعداد حوضچه‌های دست ساز جهت آب آشامیدنی که به صورت پلکانی ساخته شده است.

نوراللهی عنوان کرد: برای بهسازی و بازسازی این تنگ باستانی در سال 95 اعتباری حدود 140 میلیون تومان دریافت کرده‌ایم. همچنین 20میلیون تومان نیز از محل اعتبارات صندوق استانی کمک گرفته‌ایم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1395، کدخبر: 464214، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
جای قشنگیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین