پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
فرستاده سازمان ملل در امور سوریه نسبت به ورود درگیری‌ها در این کشور به هفتمین سال خود و گذشت شش سال درگیری بدون هیچ پیروزی یا دستاوردی در مذاکرات صلح هشدار داد.

شعار سال: به نقل از اسکای نیوز، استفان دی‌مسیتورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه با بیان این مطلب گفت: باید روند مذاکرات برای پایان دادن به خشونت‌های سوریه تسریع شود.

وی افزود: طی سال‌های اخیر سوریه یکی از طولانی‌ترین و وحشیانه‌ترین درگیری‌ها تبدیل شده است لذا نیاز مبرم به تسریع در هرگونه مذاکرات اعم از مذاکرات آستانه ، ژنو، نیویورک یا هر مکان دیگری وجود دارد.

فرستاده سازمان ملل همچنین انفجارهای روز چهارشنبه در بزرگترین مجتمع قضایی سوریه در دمشق و همچنین انفجار در منطقه الربوه دمشق را محکوم کرده و آن را تلاشی برای تعطیل کردن مذاکرات صلح دانست.

دی‌میستورا در تلاش است تا برای امضای توافق سیاسی بین طرف‌های درگیر سوری میانجی‌گری کند و پس از پایان دور قبلی مذاکرات ژنو وی بار دیگر طرف‌های درگیری را در ۲۳ مارس جاری میلادی برای مذاکره گرد هم خواهد آورد.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز با دعوت به ایجاد مسیرهای صلح اعلام کرد واشنگتن از تلاش‌های دی‌میستورا برای توقف جنگ سوریه حمایت می‌کند.

وی گفت: بهتر است دنبال راهکاری سیاسی برای تحقق صلح و ثبات در سوریه بدور از هرگونه تهدیدهای تروریستی و دخالت‌های خارجی باشیم.

مذاکرات آستانه ۳ روز چهارشنبه به پایان رسید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 26 اسفند 95، کد مطلب: 95122616899: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین