پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳
- نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: حضور فتنه گران در دانشگاه‌ها ظلم به‌نظام و امام است و عده‌ای دانسته و یا غافلانه زمینه این حضور را فراهم می‌کنند.

شعار سال:، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان کرج، بر ضرورت دشمن‌شناسی تأکید کرد و گفت: به ما بارها و بارها تذکر داده‌شده است که دشمن‌شناس بوده و از نفوذ دشمن غافل نباشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مبادا زبان خوش دشمن باعث فریب شود، گفت: آسیب دشمنی که آشکارا به دشمنی می‌پردازند به‌تبع کمتر از دشمنی است که با حیله و در خفا به دشمنی می‌پردزاد در مقابل دشمن حیله‌گر نباید سادگی کرد.

خطیب جمعه کرج در ادامه سخنان خود ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع)، بیان کرد: بررسی ابعاد زندگی و دوران امامت این امام بزرگوار در زمان کوتاه خطبه امکان‌پذیر نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به سه سال دوران ولیعهدی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان به‌خوبی مکر و حلیه مأمون را که تهدیدی برای امامت بود، به فرصت تبدیل کرد و با برپا کردن کرسی‌های آزاداندیشی به تبلیغ تشییع پرداخت.

آیت‌الله حسینی همدانی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ایشان بارها این مهم را یادآور شده‌اند ولی متأسفانه کرسی‌های آزاداندیشی یا در دانشگاه‌ها برگزار نمی‌شود یا بسیار کم این مهم اتفاق می‌افتد.

برای برگزاری کرسی آزاداندیشی توسط بسیج دانشجویی مجوز صادر نمی شود

وی به اقدامات بسیج دانشجویی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی اقدام به این مهم می‌کند ولی مسئولان و متولیان امر مجوز صادر نمی‌کنند و این در حالی است که برای کارهای دیگر مجوز صادر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه دانشگاه محل فکر و اندیشه است، بیان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و گفتمان‌های دانشجویی باعث توسعه تفکر می‌شود.

خطیب جمعه کرج در ادامه با اشاره به اینکه امام رضا(ع) جانب انصاف را در برگزاری این کرسی‌های آزاداندیشی نگه می‌داشتند، گفت: منصفانه عمل کردن باعث می‌شود آموزش‌وپرورش ایجاد شود و علم در میان طالبان علم گسترش پیدا کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در دانشگاه‌های کشور در خصوص برگزاری مراسم‌های سیاسی و اجتماعی تضارب آرا آن‌گونه که باید باشد نیست، گفت: غفلتی وزارت علوم را احاطه کرده است و در این روزها می‌بینیم که فتنه گران در دانشگاه‌های کشور جولان می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به‌روز ۱۶ آذر اشاره کرد و این روز مصداق مبارزه با استکبار و آمریکا دانست و گفت: متأسفانه در روز دانشجو و با حمایت دستگاه‌های دولتی برخی افراد که کینه انقلاب را به دل دارند سخنرانی کردند و این روز را به انحراف کشیدند.

وی حضور افرادی که دل در گرو آمریکا دارند را در روز دانشجو مصداق واقعی نفوذ دانست و گفت: عده‌ای غافلانه زمینه حضور فتنه گران در دانشگاه‌ها را فراهم می‌کنند و در جلسه‌ای که محوریت مبارزه با آمریکا است از کسانی دعوت می‌کنند که دلشان برای آمریکا می تپد.

فتنه خط قرمز نظام است

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه این چه مسیری است که برخی در پیش‌گرفته‌اند، گفت: حضور فتنه گران در دانشگاه‌ها ظلم به‌نظام و امام است و عده‌ای دانسته و یا غافلانه زمینه را فراهم می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه افراد نهضت آزادی برای جلسه ضد استکباری دعوت می‌شوند، گفت: به مسئولان برگزاری این جلسات باید گفت آیا این چیزی جز نفوذ است؟ کسانی که امام راحل ارتداد آن‌ها را حکم کرد و برای همیشه آن‌ها را در تاریخ منزوی کرد حال غافلانه توسط برخی زنده می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خطاب به دولت‌مردان گفت: توصیه می‌کنیم در مسیری حرکت نکنید که برخلاف تدبیر باشد که این اقدام نتیجه‌ای جز ناامیدی ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه فتنه خط قرمز نظام است، خاطرنشان کرد: ملت شریف ایران اسلامی به‌اندازه سرسوزنی در این زمینه کوتاه نخواهند آمد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از اعضای هیئت دولت و کابینه با سران فتنه رفت آمد دارند و به عیادت آن‌ها می‌روند، گفت: این آقایان خیال نکنند کارها و رفتارهایشان از خاطر مردم پاک می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه این دسته از افراد که با سران فتنه رفت‌وآمد می‌کنند نجابت و تحمل مردم را نادیده می‌گیرند، گفت: مردم برای انقلاب و نظام شهید، اسیر و جانباز داده‌اند.

عملکرد برخی از دولتمردان با بیانات صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی منافات دارد

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه سخنگوی دولت به‌طور رسمی و با صراحت اعلام می‌کند که دولت برای موضوع حصر در حال انجام اقدامات اثربخشی است، اضافه کرد: این حرف را می‌زنند و بعد داعیه ولایتمداری و اطاعت از فرامین رهبری دارند به آن‌ها باید گفت سخنان سال گذشته مقام معظم رهبری در جمع هیئت دولت را مرور کنید.

وی به بیانات رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار تأکید کردند که جامعه با دعواهای سیاسی و جناح‌بندی دوقطبی نشود که اگر چنین اتفاقی بیفتد به دشمن کمک شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه رهبری فتنه و فتنه گران را خط قرمز می‌داند، گفت: آقایان وزرا در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با فتنه تأکید می‌کردند این در حالی است که عملکرد آقایان با صریح بیانات رهبری منافات دارد.

وی ادامه داد: برخی به خاطر دنیا با احساسات دینی و باورهای مردم بازی نکنند که در زمان مقرر مردم با احدی شوخی و سازس نداشته و وظیفه‌ای که بر عهده‌دارند را عملی می‌کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه گاهی برخی حرف‌هایی می‌زنند که وقتی دقت و بررسی می‌شود نشان‌دهنده عدم التزام آن‌ها به قانون اساسی است، گفت: این گونه حرف ها بسیار خطرناک است.

خطیب جمعه کرج یکی از وظایف خطیب جمعه بودن را روشنگری و تبیین مسائلی که در سطح جامعه بیان می‌شود، دانست و گفت: یکی از اصل‌های مهم قانون اساسی اصل ولایت‌فقیه است که از همان ابتدا برخی با این اصل مخالف بودند.

برخی با اصل ولایت فقیه مشکل دارند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: در ابتدای انقلاب عده‌ای تلاش کردند اصل ولایت‌فقیه را تضعیف کنند و مباحثی از قبیل اصل ولایت‌فقیه با جمهوریت نظام همخوانی ندارد را مطرح و ایجاد شبهه کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه برخی می‌گویند که آیا اصل ولایت‌فقیه انتخابی است یا انتصابی، گفت: برخی بحث حدود اختیارات ولی‌فقیه را مطرح می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اگر کسی بخواهد این‌گونه بیان کند که جنس ولایت‌فقیه با جنس جمهوریت یکی است التزامی به قانون اساسی ندارد، گفت: آن‌هایی که در آینده نه‌چندان دور می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند مواظب حرف‌های که دیگران می‌زنند باشند بسیاری از حرف‌های که زده می‌شود قشنگ است امکان دارد ازنظر قانونی هم ایرادی نداشته باشد اما باطن حرف نشان از عدم التزام عملی به قانون اساسی است.

خطیب جمعه کرج در ادامه با ابراز تأسف گفت: اخیرا گفته‌شده است در جمهوری اسلامی دو مقام انتصابی و انتخابی نداریم این حرف یک توهین و کاملاً حرفی اشتباه است و نشان‌دهنده این است که گوینده با مبانی ولایت‌فقیه آشنا نیستند و گوینده تلویحاً ولایت‌فقیه را از جنس انتخاب دانسته نه انتصاب، و این انحرافی بزرگ است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: این‌گونه افراد می‌گویند چون ولی‌فقیه منتخب مردم است باید به مردم پاسخگو باشد ظاهر این حرف بدی نیست ولی بی‌معنا و بی‌ریشه است و بدین‌وسیله جایگاه مجلس خبرگان را زیر سؤال می‌برند و دانسته یا نادانسته شورای نگهبان را خراب می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مجلس خبرگان نه فقیه را انتخاب می‌کند نه قدرت عزل او را دارد، گفت: این مجلس فقط وظیفه ارشاد را به عهده دارد. اگر فقیهی از عدالت منحرف شد یا فقاهتش از بین رفت خودبه‌خود مُنعَزل است.

دولتمردان اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند

وی در ادامه افزود: آنانی که می‌گویند در جمهوری اسلامی دو منصب انتخاب و انتصاب نداریم دل غرب و ضدانقلاب‌ها و دشمنان نظام را شاد می‌کنند و در داخل کشور ایجاد شبهه و انحراف می‌کنند.

خطیب جمعه کرج خطاب به آنانی که نظریه‌پردازی می‌کنند، گفت: وقتی نظریه‌پردازی برای عامه مردم می‌کنید باید مراقب عواقبش هم باشید.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص عملیاتی نشدن منشور ۹ گانه رهبری در خصوص برجام، گفت: وزارت امور خارجه هنوز در این زمینه توضیحی ارائه نکرده است چراکه بسیاری از اقدامات مربوط به برجام بدون در نظر گرفتن منشور ۹ گانه رهبری انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه خطاب به دولتمردان گفت: به‌جای بحث‌های بیهوده به معیشت مردم فکر کنید تولید خوابیده است، رکود اقتصادی و بیکاری باید از بین برود باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن این مهم اقدامات لازم انجام شود.

خطیب جمعه کرج در خصوص موضوع برجام و پرونده هسته‌ای ایران، نیز گفت: وزارت امور خارجه با جدیت بیشتری موضوع پیش‌نویس شورای حکام را در دستور کار خود قرار دهد چرا که دشمنان به‌ویژه آمریکا نقشه‌های شومی برای کشور دارد.

وی در پایان گفت: آمریکا دشمن درجه‌یک ایران است و ملت شریف ایران اسلامی لحظه‌ای از دشمنی با آمریکا کوتاه نمی‌آیند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر,تاریخ انتشار 21 آذر 1394,کد مطلب: 2997492

www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
چکار باید کرد جناب آیت الله. ارایه طریق بفرمایید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین