پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
درحالی سال جدید آغاز می‌شود که کمتر از 2ماه مانده به انتخابات شورای شهر، صدایی از اردوگاه اصولگرایان قزوین شنیده نمی‌شود؛ همان‌هایی که سال گذشته از چندماه به انتخابات مجلس از برگزاری جلسات شورای اصولگرایی برای تعیین 2نامزد نهایی این جریان خبر می‌دادند، اکنون که کمتر از 70روز به انتخابات شورای شهر باقی نمانده، سکون را به تحرک ترجیح داده‌اند؛ نه خبری از ارائه لیست واحد است، نه ائتلاف سنتی‌های موتلفه با تندروهای پایداری.

شعار سال: اگر صدایی هم شنیده می‌شود، اعتراض به پشت میز نشینان اصولگراست که به اعتقاد جوانان این جریان، بیشتر به «اصولگرانما» می‌مانند تا اصولگرای واقعی. چنانکه سکوت انتخاباتی بزرگان اصولگرای قزوین نیز نشان می‌دهد اختلافات این جبهه عمیق‌تر از آن است که ائتلاف آنان به یک لیست واحد ختم شود.

لیست‌های حاشیه‌ای 


دبیر موتلفه قزوین که حزب متبوعش سال گذشته در راس ائتلاف ناموفق اصولگرایان بود، از اعتراف به چندپارگی اصولگرایان قزوین در انتخابات شورای شهر اِبا دارد؛ اما گفته‌هایش بوی اجماع نمی‌دهد. محمد حسین شفیعی‌ها از تلاش برای ارائه لیست واحد اصولگرایان خبر می‌دهد، در عین حال هم اعتقاد دارد، شرایط انتخابات شورای شهر، رسیدن به چنین موفقیتی را سخت می‌کند: «اصولگرایان با برگزاری جلساتی، تلاش می‌کنند برای انتخابات شورای شهر قزوین لیست مشترکی ارائه کنند؛ اما تکثر کاندیداها در انتخابات شورا، احتمال موفقیت را کاهش می‌دهد
او می‌افزاید: احتمال معرفی لیست‌های حاشیه‌ای که کاندیداهای درون آن از اصولگرایان باشند، وجود دارد. با این حال، احزاب و چهره‌های اصلی انشاالله با یک لیست وارد انتخابات می‌شوند.
آن‌طور که شفیعی‌ها می‌گوید، ائتلاف اصولگرایان قزوین برای انتخابات شورای شهر تفاوت‌هایی با انتخابات مجلس دارد. او توضیح می‌دهد: تصمیم داریم که در قالب ائتلاف بزرگ پیروان ولایت اعضای لیست انتخاباتی خود را طی فرآیند بررسی و رأی گیری به سرانجام برسانیم که در همین ارتباط ، از میان داوطلبان احتمالی انتخابات شوراهای اسلامی، پالایشی انجام شده است. در حال حاضر در مرحله‌ای قرار داریم که داوطلبان باقی مانده را فراخوان کرده تا با نظرات و برنامه‌های آن‌ها آشنا شویم . در نهایت با رایزنی با گروه‌های خارج از ائتلاف بزرگ پیروان ولایت ان شاءالله فهرست اصلی پس از ثبت نام‌های قطعی اعلام می‌شود.
او، درباره احزاب و شخصیت‌های عضو ائتلاف پیروان ولایت می‌گوید که 18 حزب و گروه اصولگرا به همراه شخصیت‌های موثر در این ائتلاف حضور دارند.
جبهه پایداری از غایبان این ائتلاف است؛ آن‌ها که در انتخابات مجلس، دو کاندیدای خود را در لیست اصولگرایان قزوین قرار دادند، نه در ائتلاف پیروان ولایت حضور دارند و نه در پی رایزنی با این ائتلاف هستند. این موضع آن‌ها، شایعه لیست مستقل جبهه پایداری در قزوین را تقویت کرده‌است؛ هرچند دبیر موتلفه قزوین می‌گوید که براساس بررسی‌های او، پایداری قزوین لیست جداگانه‌ای نخواهد داد.
شفیعی، همچنین احتمال ارائه لیست از سوی مرتضی حسینی، نماینده سابق قزوین در مجلس را رد می‌کند؛ فردی که به تازگی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران شده و بسیاری از اصولگرایان را حول خود جمع کرده‌است.

اصولگرای اسمی


اما هفته‌ی پیش، یکی از جوانان اصولگرا در یادداشتی، انتقادات تندی به اصولگرایان کرد؛ حتی هشدارهای انتخاباتی هم داد. او فعالان جریان متبوع خود را به سه دسته «اصولگرانما»، «اصولگرای اسمی» و «اصولگرای اصیل» تقسیم کرد که به اعتقاد او باید حساب دو گروه اول را از اصولگرایان اصیل جدا ساخت.
محسن رحیمی که عضو انصارحزب‌الله است، در یک نشریه محلی نوشت که برخی از اصولگرایان، تفاوتی با اصلاح طلبان ندارند و تنها به این دلیل که در جلسات اصولگرایی شرکت کرده‌اند یا با فلان نماینده اصولگرا دوستی داشته‌اند، در زمره اصولگرایان تعریف شده‌اند.
اما بیشتر انتقادات رحیمی، متوجه اعضای اصولگرای شورای شهر قزوین بود؛ آنجا‌که او برخی از آن‌ها را اصولگرایان اسمی خواند که هر فعلی از آنان سر بزند، خاری است در چشمان اصولگرایان.
به نوشته‌ی این فعال اصولگرا، این گروه، "مرده خوری" در هر سطح و اندازه‌ای را برای خود طیب و پاک می‌دانند؛ از سفر خارجی و حتی پول سوغات سفر که شهرداری پرداخت کرده، گرفته تا وام صد میلیونی اعطایی از سوی بانک شهر. یا حتی استفاده از خودروی اداری شورای شهر و یا قبر رایگان برای اموات!
او در ادامه یادداشت خود، میان استفاده نامشروع از بیت‌المال برای مصرف شخصی مقایسه‌ای می‌کند؛ جایی که به گفته‌ی او میان استفاده عضو اصولگرا از ماشین اداری شورا برای رفتن به جلسه قرآنی با آن عضو غیراصولگرایی که با ماشین اداری به مجلس انس با شیطان می‌رود، تفاوت وجود دارد.
این فعال اصولگرا، مجازات اصولگرایانی که به اصولشان پشت می‌کنند، سنگین‌تر می‌داند.
رحیمی از این افراد که نامی نمی‌برد، می‌خواهد صریحاً به سوال‌های جوانان این جریان پاسخ دهند:«آن‌ها جواب بدهند که ماجرای وام صد میلیونی معروف چیست؟ چند نفر آن را گرفته‌اند و چرا؟ چه کسانی از خودروی اداری برای کارهای شخصی و حضور در کلاس درس وغیره بهره می‌برند و صراحتا بگویند چرا سفر خارجی رفته‌اند و نتیجه این سفر چه بوده و سوغات و امثالهم را چه کسی داده است و چرا؟»
او معتقد است وضعیتی که برخی از اصولگرایان عضو شورا به وجود آورده‌اند، "تهوع‌آور و مشمئز کننده" است و نه تنها شأن شورا، بلکه شأن اصولگرایی را پایین آورده ‌است.
اما یادداشت این فعال اصولگرا با یک پیام انتخاباتی به اعضای ائتلاف اصولگرایان پایان می‌یابد؛ آنجاکه رحیمی، اصولگرایان قزوین را از قرار دادن افراد مورد اشاره‌اش در لیست انتخاباتی اصولگرایان بر حذر می‌دارد و تاکید می‌کند که «فرصت خدمت به افراد دیگری داده شود

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از هفته نامه فروردین امروز، تاریخ 29 اسفند 95، کد مطلب: 2664: www.www.farvardinemruz.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین