پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۷۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشست با شورایاران منطقه ۲۰ تهیه سند برنامه ای سال ۹۶ را خواستار شد و گفت: طبق مطالعات انجام شده برای هر محله ۱۰۰ شغل می توانیم ایجاد کنیم.

شعار سال: مرتضی طلایی رییس ستاد هماهنگی شورایاری ها در جریان نشست صمیمی با شورایاران و اعضاء هیئت امنای محله های ۲۰ گانه منطقه ۲۰ ارزیابی عملکرد در هر نهاد را نشانه ای از پویایی آن برشمرد و افزود: با توجه به فعالیت شوریاران در سال های گذشته، شاهد رشد و تحول و کارآمدی این نهاد بوده ایم هر چند که آسیب شناسی و رفع نقاط ضعف همچنان بایستی در دستور کار قرار گیرد.

طلایی با اشاره به اینکه موضوع توسعه اجتماعی به عنوان موضوع جهانی است، گفت: تمام کشورهای پیشرفته دنیا که توسعه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را سپری کرده اند امروز متوقف شده اند و روی توسعه اجتماعی متمرکز شده اند و توسعه اجتماعی نیز نگاهش معطوف به مردم است تا با درگیرکردن مردم در جامعه، بتوانند از دست اوردهای سیاسی، نظامی و علمی بدست آمده، بهره بگیرند.

* طرح مدیریت محله گام عملی مدیریت یکپارچه

وی برقراری همدلی، یکپارچگی، هم افزایی و فعالیت های گروهی و اجتماعی را مهم برشمرد وافزود: شکل گیری شورایاری ها و هیئت امنای محلات، یک گام عملی است که برای مدیریت محلی یکپارچه برداشته شد.

طلایی به تهیه سند برنامه ای محلات از سوی شورایاران در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: اهتمام به ارزشها، نشاط اجتماعی، مسئولیت پذیری اجتماعی، مطالبه گری و کارآمدی دین از مهمترین موضوع هایی است که بایستی برای تدوین سند برنامه ای سال آینده لحاظ شود.

* لزوم پیوند مسجد، مدرسه، منزل و محله

وی به تشکیل قرارگاه های جهاد فرهنگی با مرکزیت مساجد در محلات تاکید کرد و افزود: با شکل گیری دو کارگروه فرهنگی و اجتماعی بایستی دو سند توسعه فرهنگی واجتماعی برای هر محله تدوین شود و به نحوی که برای پیوند بیش از پیش مسجد، مدرسه، منزل و محله چاره اندیشی شود.

رییس ستاد هماهنگی شورایاری ها ادامه داد: با توجه به مطالعات انجام شده، راه اندازی باشگاه های مجازی، کرسی های آزاداندیشی، مراکز خیریه و برقراری ارتباط بین خیرین و نیازمندان، کلینیک های مشاوره در سرای محلات و باشگاه های کارآفرینی در محلات پیشنهاد می شود.

* پیشنهاد ایجاد ۱۰۰ شغل برای هر محله

طلایی بر استفاده از ظرفیت های محلی تاکید کرد و گفت: آماده ایم برای هر محله ۱۰۰ شغل ایجاد کنیم که باشگاه های کارآفرینی محلات در زمینه ارائه آموزش و کسب مهارت و سپس خرید های تضمینی محصولات می توانند گام موثری در جهت مدیریت کاریابان بردارند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران شورایاران و هیئت امنای منطقه ۲۰ را از لحاظ انسجام، همدلی، بافت یکپارچه مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: سند برنامه اجرایی ۹۶ که در منطقه ۲۰ تهیه می شود قابلیت ارائه به ۳۵۴ محله دیگر را دارد و می تواند به عنوان نمونه الگویی جریان ساز یک اقدام همه جانبه در سال ۹۶ شود.

در ادامه سید احمد صفوی شهردار منطقه ۲۰ به اهمیت مقوله افزایش سرمایه های اجتماعی از طریق مشارکت مردمی در تصمیم سازی های مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: رویکرد توسعه اجتماعی مدیریت شهری در قالب مدیریت محله و واگذاری امور محلی به مردم به صورت هیئت امنایی به خوبی محقق شده است.

* سند برنامه اجرایی اساس فعالیت های محله ای

صفوی با اشاره به اینکه اقدامات موثری در حوزه های مختلف عمرانی، ترافیکی، امورشهری، اجتماعی و فرهنگی در محله ها انجام گرفته است، افزود: این مجموعه اقدامات به همت، تلاش و پیگیری های دلسوزانه فعالان اجتماعی و معتمدان محلی بوده است که با تمام مشکلات به صورت جهادی و داوطلبانه به شهروندان خدمت کردند.

وی به بازدید های میدانی که در طی سال با حضور شورایاران از محلات انجام شد اشاره کرد و گفت: برای اولین بار مجموعه اقدامات محلی منطقه ۲۰، طبق سند محلات که با مشارکت شورایاران تدوین شده بود اجرا شد که با رضایت معتمدان محلی و شهروندان همراه بوده است.

شهردار منطقه ۲۰ در ادامه به پروژه های شاخص این منطقه جنوبی همچون احداث پل روگذر تقی آباد، مطالعه و اجرای عملیات توسعه خط ۶ مترو، تسریع عملیات عمرانی احداث مجموعه فرهنگی برج طغرل، احداث سه بوستان تخصصی، احداث باند کندرو و تعریض دسترسی آزادگان به بلوار شهید دستواره اشاره کرد و یادآور شد تمامی این پروژه ها از مطالبات اصلی و مهم شورایاران بوده است.

آخرین نشست صمیمی شورایارن و هیئت امنای محلات منطقه ۲۰ با حضور نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و مدیران ارشد شهرداری منطقه ۲۰ و مدیران نهادها و ادارات شهرری در مجموعه فرهنگی هنری ولیعصر(عج) برگزار شد و دبیر دبیران شورایاری، نماینده اداره تبلیغات اسلامی، رئیس تشکل های مردم نهاد، فرمانده حوزه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی وارنا، تاریخ 21 اسفند 95، کد مطلب: 63208: www.varnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین