پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۲۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
وقتی که این را به من محول می‌کردند، گفتند که شما این را وقتی که تحریر کردید به هر نامی خواستید منتشر کنید، به عنوان تألیف، تألیف مطهری، تألیف خامنه‌ای، تألیف مشترک، هر چی خواستید بگذارید.

شعار سال: آیت الله خامنه‌ای قبل از انقلاب مراوده‌های زیادی با شهید مطهری داشتند و خاطرات زیادی از شهید مطهری دارند. ایشان در خاطره‌ای که در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری در سال 62 داشته‌اند، می‌فرمایند:

«ایشان یک مقدار سخنرانی کرده بودند گمانم یک ماه رمضان، درباره‌ی اسلام و مقتضیات زمان. یک وقتی به من گفتند که من یک چنین سخنرانی‌ای کردم و مایلم شما این را تحصیل کنید، یعنی پخته و تکمیل کنید، اگر آماده باشید. گفتم باشد. البته مرد بزرگواری بود آقای مطهری، واقعاً برای کارهایش هدف‌های معنوی در نظر داشت، نه هدف‌های ظاهری. وقتی که این را به من محول می‌کردند، گفتند که شما این را وقتی که تحریر کردید به هر نامی خواستید منتشر کنید، به عنوان تألیف، تألیف مطهری، تألیف خامنه‌ای، تألیف مشترک، هر چی خواستید بگذارید که خب طبیعی بود که این تراوش شهید مطهری بود و اگر من هم همچنین کاری می‌کردم، نقش اولی و اصلی مربوط به ایشان بود، به من ارتباطی نداشت، درعین‌حال ایشان با این سعه‌ صدر و بزرگواری این حرف را می‌زد.

من این را گرفتم از ایشان، یک مقداری مطالعه کردم، دیدم ابتدایی است یعنی خیلی رویش کار لازم است انجام بگیرد و به ایشان گفتم، ایشان یک مقداری یادداشت در آوردند برای من فرستادند، یادداشت‌های زیادی بود به قدر یک کتاب بود خودش، یادداشت‌های گوناگونی بود که ایشان فرستادند برای من و گفتند این‌ها هم هست. من دیدم ایشان مبالغ زیادی یادداشت در این زمینه از این جا، آن‌جا جمع کرده‌اند و مطالبی به ذهنشان رسیده، واردات فکریشان را به مرور نوشتند، مبالغی. البته من همان اوقات ظاهراً زندان افتادم یادم نیست که یک همچنین حادثه این جوری بود، سال ۴۹ بود به نظرم افتادم یا ۵۰ بود که کار لنگ ماند و بعد هم این‌ها فرستاده شد برای خود ایشان، یعنی من یک مقدار شروع کرده بودم خلاصه‌گیری بکنم و اینها که به این مانع دچار شدیم و اینها را فرستادیم برای خود ایشان.»

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مشرق نیوز، تاریخ انتشار: 27 فروردین1396، کدخبر: 701239: www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
0
قلم استاد مطهری شیوا و منظومه فکری اش توسعه دهنده و گره گشا بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین