پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
آخرین مناظره انتخاباتی در حالی به پایان رسید که این بار هم دستگاه‌های اجرایی به اتهامات و ابهامات مطرح شده در آن از سوی بعضی نامزدها پاسخ دادند.
شعارسال: پرونده‌ مناظره‌های انتخاباتی دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری هم بسته شد. در آخرین مناظره انتخاباتی شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری در حالی پا به میدان مناظره گذاشته بودند که باید به سوالات اقتصادی پاسخ می دادند. میدانی که مانند دو مناظره قبل بیشتر مکانی برای تک و پاتک های نامزدها علیه یکدیگر بود. گرچه نامزدها در این مناظره سعی داشتند بیشتر از برنامه های خودشان بگویند اما این بار هم پای اظهاراتی به میان آمد که در مواقعی واکنشهای تند و تیز نامزدها را علیه یکدیگر به همراه داشت.

اما هنوز مناظره سوم به میانه خود نرسیده بود که واکنش ها به این تک و پاتک های اقتصادی نامزدها در حوزه های مختلف اقتصادی بر خروجی خبرگزاری ها، کانال های تلگرامی و دیگر شبکه های اجتماعی قرار گرفت. واکنش هایی که بیشتر شامل جوابیه هایی از سوی مسوولان دولتی در حوزه های مختلف بود؛ از وزارت کار و اقتصاد گرفته تا وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با قاچاق و وزارت ورزش، بلافاصله بعد از اظهارات نامزدها جوابیه هایی منتشر کردند که مانند واکنش های آن ها به مناظره دوم، حکایت از اشراف این مسوولان به حوزه کاریشان بود.

واکنش های صورت گرفته به اظهارات بعضی از نامزدها را در مناظره سوم در زیر می خوانید؛

پاسخ وزارت كار به سخنان ابراهیم رييسي

افزايش مستمري مددجويان بهزيستي در بودجه سال ١٣٩٦ يعني در بهمن ١٣٩٥ تصويب شد. با موفقيت برجام و افزايش درآمد نفت اين امكان بوجود آمد كه مستمري مددجويان سازمان بهزيستي و كميته امداد امام خميني به سه برابر افزايش يابد.

پاسخ وزارت اقتصاد به سخنان ابراهیم رییسی

میزان جلب سرمایه گذاری خارجی (در سال ۱۳۹۵) بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده است که تاکنون بیش از ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار آن جذب و وارد کشور کشور شده است. {در مناظره امروز، رئیسی اظهار کرد که کل سرمایه خارجی که در سال گذشته جذب شده ۵۰۰ میلیون دلار بوده و طبق آمارهایی که ما داریم، صادرات غیرنفتی ۱۰ درصد کاهش داشته است. اگر می‌گویید افزایش داشته میعانات را از آن حذف کنید.}

پاسخ سازمان خصوصی سازی در پاسخ به اظهارات میرسلیم

در دولت یازدهم، در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، شیوه غلط دولت قبل برای واگذاری سهام شرکت های دولتی به صورت واگذاری مستقیم شرکت ها به نهادهای عمومی و شبه دولتی بابت رد دیون دولت، اصلاح شد و خصوصی سازی فقط به بخش خصوصی واقعی کشور هدف قرار گرفت و درصد حضور بخش خصوصي واقعي در دولت يازدهم به بيش از ٣/٥ برابر دولت قبل رسيد و اين از افتخارات دولت تدبير و اميد بود كه به بهش خصوصي واقعي اهميت داد و حضور بخش خصولتي ها و نهادهاي عمومي را بسيار كاهش داد.

پاسخ سازمان تامین اجتماعی به سخنان ابراهیم رییسی

بر اساس اعلام اداره کل آمار سازمان تامین اجتماعی، از سال ۱۳۹۲ به بعد ۶۹۲ هزار و ۹۱۸ کارگاه جدیدالتاسیس برای نخستین بار لیست حق_بیمه ۳ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۹۱ نفر از کارکنان خود را به سازمان تامین اجتماعی، ارائه و نامنویسی کرده اند.

پاسخ بانک مرکزی به اظهارات رییسی

شتاب قیمت ها در دولت یازدهم کاهش یافت. بنابر آمار بانک مرکزي، ميانگين قيمت هر کيلو شکر طي سال هاي ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱، نزديک به ۴ برابر شده است. اما اين روند افزايشي، طي سال هاي ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ کنترل و حدود ۲ برابر شده است.

پاسخ وزارت ارتباطات به سخنان محمدباقر قالیباف

تعرفه ارتباطات در دولت‌ تدبیروامید کاهش یافت. تعرفه اینترنت در این دولت در ۲ مرحله حدود ۵۰ درصدکاهش یافت. هزینه تلفن ثابت بویژه درشهرهای کوچک کاهش چشمگیر پیداکرد. دولت تدبیر و امید و در دو مرحله تعرفه اینترنت را حدود پنجاه درصد کاهش داد. نرخ اینترنت ثابت در سال 92، 34287 ریال بوده است و اکنون به 15400 ریال رسیده است و در شهرستان ها نیز نرخ اینترنت ثابت در سال 92، 35236ریال بوده است و اکنون نیز به 9060 ریال رسیده است.

پاسخ محمدعلی نجفی به محمدباقر قالیباف

آنچه آقای قالیباف به من نسبت داد کذب محض است و در هیچ جلسه ای صحبت از لوث کردن حقوقهای نجومی با طرح املاک نجومی نکرده ام و املاک نجومی را سازمان بازرسی گزارش داد و حداقل خسارت شهرداری را 2300 میلیارد تومان اعلام کرد و حتی وقوع تخلف را سازمان شفافیت آقای توکلی نیز تایید کرد.

پاسخ رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به اظهارات ابراهیم رئیسی

یکی از مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط جهت دریافت تسهیلات بانکی، بدهی های مالیاتی بود که سازمان امور مالیاتی با تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی تعداد 7500 مودی شرایطی را فراهم آورد تا امکان ادامه فعالیت آنها با مشکل مواجه نشود. امسال براساس ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مالیات عملکرد سال 94 واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، بدون رسیدگی مالیاتی مورد پذیرش قرار می گیرد.

پاسخ وزارت جهاد کشاورزی به مصطفی میرسلیم

به‌جز میوه‌های گرمسیری مانند موز و انبه که داخل تولید نمی‌شوند و در ۳۰ سال گذشته واردات آن آزاد بوده و به کشور وارد شده‌اند در این دولت به منظور حمایت از تولید داخلی واردات‌میوه ممنوع بوده است. فقط سال‌جاری برای تامین میوه شب عید که به دلیل سرما و یخ‌زدگی مرکبات شمال۵۰ هزارتن مرکبات وارد شد. ضمنا در طول ۸سال فعالیت دولت قبلی یک میلیون و سیصد هزارتن انواع مرکبات به کشور وارد شده است.

پاسخ وزارت‌ورزش به اظهارات ابراهیم رییسی و محمدباقر قالیباف

این وزارتخانه با رسم نموارهایی نشان داده است که درسال 92 سه میلیون تومان وام ازدواج داده شده است و این عدد در سال 95 یه 10 میلیون تومان رسیده است. همچنین در نموداری دیگر آمده است که در سال 92 به 944 هزار نفر وام ازدواج اختصاص پیدا کرده است که این وام در سال 95 به 1 میلیون و 18 هزار نفر اعطا شده است.

پاسخ وزارت بهداشت به اظهارات ابراهیم رییسی

هم اکنون مردم به طور متوسط برای هر نوبت بستری در بیمارستان های دولتی به جای دو میلیون تومان در دولت قبل فقط 200 هزار تومان پرداخت می کنند و دیگر کسی به خاطر هزینه‌های خدمات پزشکی محروم نمی ماند. میزان پرداختی مردم شهرنشین برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان های دولتی 6 درصد کل این هزینه ها و برای روستائیان سه درصد این میزان است و با اجرای این طرح سهم پرداخت مردم برای خدمات درمانی از 57 درصد در سال 92 به حدود 40 درصد در سال 94 و 95 کاهش یافته است.

پاسخ قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اظهارات ابراهیم رییسی و مصطفی میرسلیم

دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ حجم ۲۵۵ میلیارد دلار قاچاق کالا که محصول برخی سیاست های ناکارآمد گذشته بود را تحویل گرفته و اکنون مفتخر است که بگوید حجم قاچاق را به حدود ۱۳ میلیارد دلار رسانده که معنای آن ۵۰% کاهش حجم قاچاق طی سه سال گذشته است.

پاسخ وزارت رفاه به اظهارات ابراهیم رییسی

در دولت تدبير و اميد و با پيگيري وزارت رفاه از سال 94 اين موضوع در دستور کار قرار گرفت و سياست چند لايه حمايت اجتماعي تدوين شد. قابل توجه اين است که افزايش مستمري افراد جامعه هدف نهادهاي حمايتي در برنامه ششم توسعه درج شده است و اين بدين معناست که وزارت رفاه حداقل بيش از يکسال پيش از تصويب برنامه ششم توسعه افزايش مستمري مستمري بگيران را پيگيري کرده است.

پاسخ وزارت علوم در واکنش به اظهارات مصطفی میرسلیم

برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت کشور در حوزه بالا دست ، قرار داد ازدیاد برداشت ۲۰ میدان نفتی با ۹ دانشگاه و مرکز پژوهشی بسته شد که مبلغ این قرار داد بیش از ده هزار میلیارد ریال است. به دنبال توفیق این برنامه ، قراردادی در حوزه پایین دست ( پتروشیمی - پالایش و ...) و حوزه گاز بین ۱۲ دانشگاه و مرکز پژوهشی با وزارت نفت به مبلغ بیش از پنج هزار میلیارد ریال منعقد شده است.

پاسخ وزارت جهاد کشاورزی نسبت به اظهارات رییسی و میرسلیم

شناسایی و فعال سازی ظرفیت های جدید تولیدی در حوزه کشاورزی کشور از جمله راهبردها و برنامه های دولت تدبیر وامید بوده است است و در این راستا توسعه آبزی پروری دریایی با فناوری پرورش ماهی در قفس به میزان یک میلیون تن در آب های شمال و جنوب کشور و آب های داخلی شناسایی شده و از سال 94 اجرای این طرح ملی آغاز و در سال 1395 نزدیک به 20 هزارتن ماهی به این روش تولید شده است.پیش بینی تولید سالانه 50 هزارتن به این شیوه در سال های بعد در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

پاسخ سازمان امور مالیاتی به اظهارات قالیباف

یکی از مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط جهت دریافت تسهیلات بانکی، بدهی‌های مالیاتی بود که سازمان امور مالیاتی با تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی تعداد ۷۵۰۰ مودی شرایطی را فراهم آورد تا امکان ادامه فعالیت آنها با مشکل مواجه نشود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1396 ، کدخبر: 664728، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین