پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها گفت: ابتدا در شعب، صندوق های انتخابات ریاست جمهوری شمارش شده و بعد شمارش صندوق های انتخابات شوراها آغاز خواهد شد.

شعارسال: محمد محمودی شاه نشین رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا پس از بازدید از ستاد انتخاباتی کشور در جمع خبرنگاران گفت: در بررسی های اولیه قرار بود در ۱۴۷ شهر و نزدیک به ده هزار شعبه انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار شود. سخت افزارها و نرم افزارهای مورد نیاز نیز نصب شد و در آخرین بررسی، برگزاری الکترونیکی شوراها در ۱۴۱ شهر قطعی شد.

وی ادامه داد: سه شهر از برگزاری الکترونیکی انتخابات انصراف داده و در دو شهر بومهن و پردیس نیز به دلیل عدم وجود تجهیزات برگزاری الکترونیکی انتخابات مقرر شد که انتخابات به صورت دستی برگزار شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها گفت: با توافق شورای نگهبان مقرر شد ابتدا صندوق های انتخابات ریاست جمهوری بازگشایی و صورت جلسه شده و بعد صندوق های انتخابات شوراها بازگشایی شود.

محمودی شاه نشین افزود: در شهرهایی که انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می شود، نتایج انتخابات شوراها، حداقل دو ساعت بعد از پایان وقت اعلام خواهد شد و به غیر از تهران و برخی کلان شهرها، امیدواریم نتایج انتخابات شوراها در سایر شهرها نیز طی دو روز آینده اعلام شود.

وی در خصوص ایجاد مشکل در روند برگزاری الکترونیک انتخابات اظهار داشت: هنوز گزارش خاصی ارائه نشده، فقط در برخی شهرها انتخابات دیرتر شروع شد، به دلیل اینکه باید قبل از برگزاری انتخابات، چک نهایی صورت می گرفت.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها تأکید کرد: اگر به هر دلیلی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی دچار مشکل شود، در همان لحظه، برگزاری دستی انتخابات آغاز خواهد شد.

محمودی شاه نشین با بیان اینکه امکان تخلف با برگزاری الکترونیکی انتخابات به شدت کاهش یافته است تصریح کرد: خطاهایی مثل بدخطی، تکرار اسامی، استفاده از کاغذهای غیرتعرفه و یا حتی نوشتن به جای افراد بی سواد در انتخابات الکترونیکی رخ نمی دهد چون بلافاصله بعد از اعلام کد نامزد، تصویر وی نیز در صفحه نمایشگر مشخص می شود، لذا فرد به راحتی می تواند نامزد انتخاباتی خود را اعلام کرد.

وی در خصوص اعلام نتایج انتخابات تهران افزود: شمارش آرای انتخابات شوراها در تهران دو روز طول خواهد کشید.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها اظهار داشت: برای شمارش آرای صندوق های انتخابات شوراها، منتظر اعلام نتایج ریاست جمهوری نیستیم اما ابتدا صندوق های ریاست جمهوری شمارش می شود و بعد شمارش صندوق های شوراها آغاز خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فردا، تاریخ انتشار: 29اردیبهشت1396، کدخبر: 671517: www.fardanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین