پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۷۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی ها مناسب در سال زراعی 96- 95 در حال حاضر ذخیره آب در زیستگاه های حیات وحش استان مناسب است.

شعار سالپرویز آرامنش روز پنجشنبه به ایرنا، افزود: در حال حاضر بیشتر آبشخورها و چشمه های محل تامین آب مورد نیاز وحوش و پرندگان نیاز آبی حیات وحش استان را تامین می کند.

به گفته وی به صورت مداوم چشمه ها و آبشخورهای حیات وحش لایروبی می شوند تا مشکل خاصی برای تامین آب حیات وحش استان ایجاد نشود.
وی یادآور شد: سال های گذشته به علت اینکه بیشتر چشمه ها و آبشخورهای استان به علت گرمای هوا دچار کم آبی بودند، در فصل تابستان آب حیات وحش در برخی مناطق با تانکر تامین می شد.
به گفته وی در صورتی که در روزهای باقیمانده فصل گرما منابع آبی حیات وحش با مشکل کم یا بی آبی مواجه شود، این اداره کل عملیات آبرسانی سیار به وحوش را انجام می دهد که در مقطع فعلی نیازی به این کار نیست.
وی بیان کرد: در فصل بهار با توجه به اینکه حیات وحش از علوفه تازه تغذیه می کنند نیاز کمتری نسبت به سایر فصول به آب دارند.
وی افزود: این اداره کل سالهای گذشته با شناسایی محل تجمع وحوش، اقدام به احداث آبشخور با هدف تامین آب مورد نیاز حیوانات کرده است.
وی با اشاره به خشکسالی های چندین ساله در خراسان جنوبی گفت: تداوم 17سال پدیده خشکسالی، بارندگی کم و تبخیر بالا، زیستگاه های حیات وحش استان را تحت‌ تاثیر قرار داده است.
خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده « درمیان سربیشه» ، « مظفری» ، « آرک و گرنگ» ، « شاسکوه» و سه پناهگاه حیات وحش « تالاب کجی نمکزار نهبندان»، « رباط شور» و « نایبندان طبس» و هفت منطقه شکار ممنوع درح(Dorh)، جیک و زیدر، باقران ، کمر سرخ ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر دارد.
مساحت مناطق تحت مدیریت اداره کل یاد شده دو میلیون و 317هزار و 548 هکتار
است که گونه های مختلف و متنوع جانوری در این گستره از استان زیست می کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 4 خرداد 96، کدمطلب:82544420 (6003287)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین