پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: 30 قنات از ابتدای سال گذشته تاکنون در استان خراسان رضوی توسط آستان قدس احیا شده است.

شعار سال: نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی افزود: در تفاهم نامه های امضا شده با سازمان های جهاد کشاورزی و شرکتهای آب و فاضلاب سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، احیای 220 قنات در سه استان مذکور توسط آستان قدس آغاز شد.
وی بیان کرد: براساس این تفاهم نامه ها، 70 قنات در استان خراسان جنوبی، 40 قنات در خراسان شمالی و 110 قنات در خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 30 قنات در استان خراسان رضوی احیا شده و احیای دیگر قنات ها یا در حال اجرا و یا در دست برنامه ریزی و بررسی تخصصی است.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای استفاده بهینه از منابع آب استفاده کرد، افزود: در گذشته، قنات‌ها آب را از سرچشمه کوه‌ها به زمین‌های کشاورزی می‌رساندند و با پیدایش چاه‌های آب و استخراج بی‌رویه از آن‌ها، منابع آب‌های زیر زمینی دچار بحران جدی شده است.
وی گفت: توجه به اقتصاد کشاورزی سبب جلوگیری از مهاجرت روستائیان و توسعه اشتغال می‌شود و بی‌توجهی‌های سال‌های اخیر سبب شده بخش زیادی از روستاییان مناطق مختلف کشور به جای اشتغال کشاورزی برای کار به شهرها مهاجرت کنند و امروز نتیجه‌اش گسترش معظل حاشیه‌نشینی شده است.
خاکسار احیای قنات ها را گامی در جهت تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی برشمرد و اظهار امیدواری کرد با احیای این 220 قنات راه توسعه کشاورزی، افزایش فرصت‌های اشتغال و شرایط بازگشت جمعی از روستائیان به زادگاه‌شان هموار شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار 3 خرداد 96، کد مطلب: 82543765: www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
کار بسیار خوبی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین