پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۳۹۳۰
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹
رییس پژوهشکده مطالعات اجتماعی ـ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور با انتقاد از وضعیت آموزش در دانشگاه های کشور گفت: پژوهش محورسازی دانشگاه ها باعث تضعیف نقش آموزشی آنها شده است.

شعار سال: نعمت الله فاضلی روز سه شنبه در جمع مدرسان و دانشجویان رشته های علوم اجتماعی دانشگاه یزد یادآور شد: مهمترین رسالت دانشگاه ها آموزش و تربیت انسان های مسوولیت پذیر، اهل نقد، جستجوگر و دلسوز برای جامعه است اما هم اکنون دانشگاه ها درگیر مسابقه ای به نام تولید علم شده اند که نتیجه آن جز یک عدد تعداد مقالات چیز بیشتری نبوده است.
وی ادامه داد: برخی مدرسان دانشگاه ها منش استادی و تدریس را کنار گذاشته و تنها به نگارش مقالات و رزومه سازی روی آورده اند و این در حالی است که رسالت دانشگاه ها و مدرسان مراکز علمی پرورش افرادی است که در آینده در جایگاه های حساس جامعه قرار می گیرند.
فاضلی همچنین در خصوص نقش علوم اجتماعی در جامعه اظهار کرد: چهار کارکرد اصلی علوم اجتماعی معنادار کردن جهان، ایجاد دانش و فرهنگ گفت و گو، مسئله مند کردن جامعه و کمک به حل مسائل و توسعه مرزهای دانش است که با توسعه نهادی و ایجاد دغدغه این مفاهیم در میان شهروندان این کارکردها اجرایی می شود.
این محقق مردم شناس تصریح کرد: برخی از مسائل که تا پیش از این به عنوان مسئله در جامعه از آن یاد نمی شد، مانند خشونت علیه زنان و کودکان با کمک ادبیات علوم اجتماعی به سطحی رسیده که به عنوان یک مسئله در جامعه از آنها یاد می شود و راهکارهایی برای رفع آنها پیشنهاد می شود.
در این نشست رییس پژوهشکده مطالعات اجتماعی ـ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور به پرسش های مدرسان و دانشجویان دانشگاه یزد در خصوص مباحث مرتبط با علوم اجتماعی پاسخ داد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد (ایرنا)، تاریخ انتشار 26 بهمن 95، کد مطلب: 82429757: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین