پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۵۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
پس از وقوع زلزله شدید اردیبهشت ماه گذشته در خراسان شمالی، پس لرزه های آن به بازار مسکن هم رسید و با تخلیه خانه های ناایمن، افزایش اجاره بها در برخی از نقاط شهر بجنورد را شاهد هستیم.

شعار سالمردم مرکز استان خراسان شمالی ۲۳ اردیبهشت ماه گذشته، شاهد زلزله ای بودند که جان دو نفر را گرفت و به بیش از ۱۴ هزار خانه روستایی و شهری آسیب وارد کرد، اکنون شاهد پس لرزه های این حادثه در بازار مسکن هستند.

پس لرزه هایی که بازار مسکن را در تیر رس هدف قرار داده و سبب افزایش روز افزون قیمت اجاره نشینی به خصوص به دلیل همزمانی با شروع فصل تابستان شده است.

مستأجرانی که خانه های سکونت آنان بر اثر زلزله آسیب شدید دیده ومجبور به تخلیه منازل ناایمن خود شده در حالیکه صاحبخانه ها با استفاده از این فرصت، اجاره بهای منازل و آپارتمان های خود را افزایش داده و سبب درماندگی مستأجران شده اند.

گل محمدی که یکی از ساکنان خیابان شریعتی شمالی بجنورد است می گوید: منزل استیجاری مان بر اثر زلزله آسیب شدیدی دیده، به طوریکه غیرقابل سکونت است.

وی می افزاید: به مدت دو هفته است کارمان شده سرزدن به مشاوران املاک در نقاط مختلف شهر برای پیدا کردن منزلی با قیمت مناسب اما صاحبخانه ها با افزایش تقاضا در این روزهای اخیر، اجاره بها را نیز افزایش داده اند.

موسوی دیگر شهروندی که در گلستان شهر زندگی می کند نیز می گوید: با تخریب خانه هایمان در زلزله اخیر، به دنبال اجاره منزل در محلی دیگر هستیم اما با این افزایش قیمت ها نمی توانیم محلی را اجاره کنیم.

قیمت های مسکن سرسام آور شده، به طوریکه برای اجاره یک واحد آپارتمان که ماه گذشته ۴۰۰ هزار تومان می پرداختیم اکنون باید ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنیم.وی تصریح می کند: پس از وقوع زلزله و تخلیه خانه های آسیب دیده، به یکباره اجاره بها در بیشتر نقاط شهر افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان می کند: حتی این افزایش قیمت ها به حاشیه شهر و شهرک های بجنورد نیز رسیده است به طوریکه شاهد افزایش ۱۰ تا ۳۰ درصدی اجاره بها هستیم.

مومن زاده نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار می کند: هر ساله با شروع فصل تابستان اجاره بها نیز افزایش پیدا می کند اما امسال این افزایش زودتر از موعد و پس از وقوع زلزله در بجنورد اتفاق افتاده است.

وی می گوید: قیمت های مسکن سرسام آور شده، به طوریکه برای اجاره یک واحد آپارتمان که ماه گذشته ۴۰۰ هزار تومان می پرداختیم اکنون باید ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنیم.

وی افزایش تقاضا در بازار مسکن پس از زلزله اخیر و نیز نبود نظارت را از عوامل افزایش قیمت ها می داند و تصریح می کند: افزایش نرخ اجاره بها، آن هم در شرایطی که مردم از زلزله دچار خسارت های زیادی شده اند، مشکلاتی را برای مستأجران بوجود آورده است.

یکی دیگر از شهروندان ساکن در مسکن مهر نیز می گوید: خانه ما بر اثر زلزله آسیب جدی دید و ما به ناچار چند روزی را در چادر زندگی می کنیم، چرا که توان پرداخت اجاره بهای سنگین را نداریم.

طهماسبی اضافه می کند: در مراجعه به چندین مشاور املاک در حاشیه شهر برای اجاره منزلی کوچک و ایمن، با قیمت هایی مواجه شدم که بی سابقه بود.

الهی یکی از ساکنان خیابان چمران بجنورد است که به خبرنگار ما می گوید: در هفته های اخیر شاهد افزایش به یکباره اجاره بها در بازار مسکن هستیم در حالیکه هنوز به آغاز فصل تابستان نرسیده ایم.

وی می افزاید: با وقوع زلزله شدیدی که ماه گذشته در بجنورد رخ داد، بسیاری از خانه های شهروندان غیر قابل سکونت شد که این امر اجاره نشینی و در نتیجه اجاره بها را افزایش داده است.

وی عنوان می کند: مراجعه مردم به بنگاه های مشاور املاک برای اجاره منزل و بخصوص آپارتمان بیشتر شده که نیازمند مرجعی برای ساماندهی به این امر به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها است.

قیمت اجاره از سوی صاحبخانه تعیین می شود

یکی از بنگاه های بجنورد اظهار می کند: اجاره مسکن ها افزایش نیافته، بلکه این قیمت ها از سوی صاحبخانه ها تعیین می شود.

مرتضوی می افزاید: متاسفانه برخی از صاحبخانه ها از این موقعیت استفاده کرده و قیمت اجاره بها را افزایش داده اند.

وی می گوید: بنگاه داران دخالت زیادی نمی توانند در این امر داشته باشند و برای پیشگیری از این مسئله نهادهای مربوطه باید ورود پیدا کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار9 خرداد 96، کدمطلب:3992430، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین