پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
همزمان با اولین شب از لیالی قدر، نوای « الغوث الغوث» در مساجد شهرهای گیلان طنین انداز شده و این استان رنگ عاشقی به خود گرفت.

شعار سال: بار دیگر ماه بندگی به شب های تعیین سرنوشت رسید. به لیالی قدر که خدا فرموده از هزار شب بهتر و برتر است. به شبهایی که رحمت همچون باران بر سر مومنان باریدن می گیرد و توبه ها پذیرفته می شود.

رمضان امسال نیز به شب های مغفرت رسید. به شب های «الغوث الغوث» و «یا رب یا رب» و مردم گیلان نیز همچون سایر عاشقان این سرزمین در شبی که شب استجابت دعا و رقم خوردن سرنوشت ها است، قرآن ها را بر سر نهاده و بار دیگر عاشقی را زمزمه کردند.


شب قدر فرصت نزدیکی و خلوت با معبود

زینب یکی از احیاکنندگان نوجوان است که در گلزار شهدای شهر رشت حضور یافته تا در مراسم احیا شرکت کند.

وی می گوید: این شب ها بهترین فرصت برای خلوت کردن با خداوند است و در این شب بندگان برای بخشش گناهان خود به درگاه خداوند تضرع و زاری کرده و قرآن برسر می گذارند.

این نوجوان شب زنده دار می افزاید: امسال سعادت این را دارم که به همراه خانواده در چنین شبی در کنار مزار شهدا باشم و نسبت به سال های گذشته احساس بهتری دارم.

شب تعیین سرنوشت ها

حسین نیز جوان دانشجویی است که شب قدر را شب آزادی بشر دانسته می گوید: خداوند وعده آمرزش گناهان و تعیین سرنوشت در این شب را به بندگان خود داده و بندگان نیز به امید مغفرت به اینجا آمده اند.

وی ادامه می دهد: در این شب های عزیز از خدا طلب مغفرت داشته و دعا می کنم همه مسلمانان لحظه ای از مسیر حق جدا نشوند و ظهور آقا امام زمان (عج) و پیروزی اسلام بر کفار را خداوند متعال خواستارم.


برگزاری مراسم احیا در ۲۵۰۰ مسجد گیلان

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان درباره برگزاری مراسم احیا در شب های قدر می گوید: امسال و همزمان با شب های قدر دو هزار و ۵۰۰ مسجد در سراسر استان گیلان میزبان عاشقان الهی برای برگزاری مراسم احیا هستند که این مراسم در نخستین شب از لیالی قدر با حضور پر شور مردم رقم خورد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین گلمیرزاده ادامه می دهد: هر ساله شاهد حضور پر رنگ و پرشور مردم در مراسم شب های قدر هستیم و امیدواریم امسال نیز همچون سال های گذشته روزه داران شب زنده دار از ظرفیت معنوی این شب ها بهترین بهره را ببرند.

وی تصریح می کند: احیای شب های ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان نیز همچون شب گذشته در سطح مساجد گیلان برگزار می شود.

رحمت خداوند به اوج رسیده و خوان مغفرت گسترانیده شده است. شب های قدر فرصتی بی نظیر برای بهره مندی از سفره الهی است. شبهایی که وعده بخشش و نو شدن تقدیر در آن داده شده و چه خوش که از این رودجاری بیشترین بهره را بگیریم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 24 خرداد 96، کد مطلب: 4004420:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین