پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از سطح زیر کشت محصولات سیب‌زمینی در استان ۳۲ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول تولید شود.

شعار سال: محمد نقی کاظمیان با بیان اینکه سال گذشته سطح زیر کشت محصولات سیب‌زمینی در استان یک هزار و 100 هکتار بوداظهار داشت: امسال این محصول در 180 هکتار از اراضی کشاورزی کشت‌ شده است که نسبت به سال گذشته سطح زیر کشت این محصول سه درصد کاهش‌ یافته است.

کاظمیان دلیل کاهش سطح زیر کشت سیب‌زمینی را کاهش قیمت این محصول در سال گذشته عنوان کرد و افزود: سطح زیر کشت سیب‌زمینی در شهرستان مانه و سملقان، اسفراین، بجنورد و شیروان و غیره است.

وی تصریح کرد: سال گذشته 33 هزار تن سیب‌زمینی در استان تولید شد که امسال تولید 32 هزار و 500 تن سیب‌زمینی از سطح زیر کشت این محصول پیش‌بینی می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش بارندگی و سرمازدگی تولید این محصول امسال مقداری کاهش دارد.

کاظمیان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار مزرعه pvc سیب‌زمینی در فاروج اجرا شده است، تصریح کرد: در این مزرعه ارقام مرغوب و با عملکرد بهتر و باکیفیت برای شناسایی ارقام مناسب کشت‌ شده است و امیدواریم برای سال آینده تکثیر بذری ارقام مرغوب این محصول برای کاشت در سطح اراضی استان رقم بزنیم که در این زمینه شرکت‌های تعاونی نیز فعال می‌شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 7 تیر 96، کد مطلب: 1447780:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین