پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
جلسه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی استان ایلام با حضور اعضای این شورا، هم‌زمان با آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان ایلام و با تأکید بر تاکید بر تداوم برنامه‌های قرانی ماه رمضان برگزار شد.

شعار سال: «علی ‌محمدنیاکان» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این جلسه، اظهار کرد: در سال‌های اخیر تعامل فرهنگی و مذهبی خوبی بین استان ایلام و استان‌های هم‌جوار در کشور عراق صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز بین استان ایلام و استان‌های واسط، میسان و دیالی کشور عراق برنامه‌هایی با حضور قاریان ایرانی و عراقی برگزار می‌شود، افزود: استان ایلام بیشترین مرز مشترک را با کشور عراق داراست و این امر ظرفیت بسیار خوبی با توجه به اشتراکات دینی و مذهبی بین استان‌های جدار مرزی ایلام و عراق ایجاد کرده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره اینکه در طول هفته قرآن و عترت (ع) استان ایلام 10 قاری برجسته کشور عراق در استان ایلام حضور خواهند داشت، گفت: انتظار می‌رود که دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان و اعضای شورای هماهنگی و توسعه فرهنگ قرآن نهایت تعامل و همکاری لازم را در میزبانی از این قاریان داشته باشند .

حجت‌الاسلام و المسلیمن «سید محمدباقر هاشمی» مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این جلسه، اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان فضای قرآنی در استان جاری بوده که امیدبخش و امیدوارکننده است و باید این فضا علاوه بر ایام ماه مبارک رمضان در طول سال ادامه و تداوم یابد .

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان موج‌های فرهنگی و فضای قرآنی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: باید همه دستگاه و متولیان امر تلاش کنند که فضای ماه مبارک رمضان در طول سال وجود داشته باشد که این امر می‌تواند زمینه‌ساز فراهم آوردن جامعه قرآنی مدنظر مقام معظم رهبری باشد .

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام، یادآور شد: حضور قاریان قرآنی کشور عراق در استان یک رویداد فرهنگی خوب است که باید تلاش شود دستگاه‌های استان با برنامه‌ریزی لازم، برنامه‌های قرآنی در ازجمله محافل انس با قرآن کریم در استان برگزار شود .

هاشمی اظهار کرد: کل هستی ماه برگرفته از قرآن و عترت (ع) است و باید در این زمینه بیش از گذشته کار شود و مسئولان با حضور خودشان در این‌گونه برنامه‌ها اهتمام عملی خود را به قرآن و عترت نشان دهند و برنامه‌هایی ازاین‌دست موردحمایت قرار گیرد .

»علی مهرعلیزاده» مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام، نیز در این جلسه اظهار کرد: باید تلاش شود در هفته قرآن و عترت یک فضای قرآنی در استان ایجاد شود و فضای قرآنی در نقاط مختلف استان نیز حاکم شود و برنامه‌های متناسب در مناطق مختلف استان برگزار شود .

مهر علیزاده افزود: این برنامه‌ها باید در طول سال برگزار شود و آموزه‌های قرآنی به‌صورت عملی در بین اقشار مختلف جامعه تبیین شود و ظرفیت استان‌های ایلام بالاتر از این نمایشگاه است .

وی اضافه کرد: نمایشگاه قرآنی می‌تواند بسیار اثربخش باشد و شاهد اثرات آن در حوزه‌های مختلف باشیم و انتظار می‌رود در سال آتی که سومین هفته قرآن و عترت (ع) استان برگزار می‌شود شاهد هرچه باشکوه‌تر برگزاری کردن این نمایشگاه و هفته قرآن و عترت (ع) در استان باشیم .

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 10 تیر 1396، کد مطلب: 964-2594-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین