پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ مجوز جدیدی برای برداشت آب از سرشاخه های رودخانه های خوزستان به خصوص کارون صادر نشده است.

شعار سال: معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در ادامه همایش بین المللی مقابله با ریزگردها در تهران به همراه برخی مهمانان خارجی از عرصه های تولید بیایان و ریزگرد در خوزستان دیدن کردیم. به همین اساس به همراه نماینده سازمان ملل در تهران و نماینده بخش محیط زیست سازمان ملل و تعدادی دیگر از شرکت کنندگان در این همایش بازدیدی از مناطق مختلف خوزستان داشتیم.

وی افزود: امروز به صورت هوایی از تالاب هورالعظیم بازدید داشتیم که شاهد احیای بخش های مختلف این تالاب بودیم و آب به بخش های مختلف آن و مناطق مرزی با عراق وارد شده است که این امر به مهار گرد و غبار در خوزستان به خوبی کمک می کند به گونه ای که بخش های مهمی از مناطقی که در این تالاب منجر به تولید گرد و غبار می شدند به زیر آب رفته اند.

ابتکار ادامه داد: در ادامه نیز بازدید از روند بیابان زدایی و کاشت نهال در استان را داشتیم که مشاهده شد کارهای خوبی در حال انجام است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص ارتباط گرمای شدید هوای امسال خوزستان با مشکلات زیست محیطی نیز گفت: اثبات این امر نیاز به مطالعات دقیق دارد و نمی توان در این خصوص با قاطعیت صحبت کرد.

ابتکار تصریح کرد: خوزستان شرایط سختی را تجربه می کند و بحث کاهش نزولات جوی، بروز گرما و گرد و غبار نیز مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است. همه این موارد زندگی را برای مردم سخت کرده است ولی ما نیز باید با مدیریت صحیح منابع آبی که در اختیار داریم این مشکلات و آسیب ها را کاهش دهیم.

وی در خصوص ادامه سد سازی در بالا دست رودخانه های خوزستان نیز گفت: هیچ سدی در سال جدید در حال ساخت نیست و اگر سدی در حال ساخت است مربوط به گذشته است؛ ضمن اینکه هیچ گونه مجوز جدیدی نیز برای برداشت از سرشاخه های کارون صادر نشده است.

معصومه ابتکار با همراهی اریک سولهایم معاون دبیرکل و رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد و گری لوئیس نمایند مقیم سازمان ملل در ایران امروز با حضور در استان خوزستان از عرصه های تولید ریزگرد در خوزستان و برخی اقدامات در دست انجام برای مهار پدیده ریزگردها در استان خوزستان دیدن کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 13تیر 1396، کد مطلب:4021248 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین