پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
در حالی‌که شرکت بوئینگ با ثبت ۴۴۳ سفارش خرید در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس، در صدر فهرست پرفروش‌ترین شرکت‌های هواپیماسازی جهان قرار گرفت، شرکت فرانسوی ایرباس در خانه خود تنها توانست تفاهم نامه فروش ۳۲۶ فروند هواپیمای مسافربری جدید را با مشتریان خارجی خود امضا کند.

شعار سال: در این میان شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از این موضوع بی‌نصیب نماندند و سه ایرلاین ایران ایرتور و قشم ایر و زاگرس‌برای نوسازی ناوگان هوایی خود با دو غول هواپیماسازی (بوئینگ-ایرباس) تفاهم نامه خرید هواپیما امضاء کردند.

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور برای خرید 45 فروند هواپیما با ایرباس تفاهم نامه امضاء کرد؛ بر اساس این تفاهم نامه این شرکت هواپیمایی برای خرید 45 فروند هواپیمای ایرباس‌A320NEO با ظرفیت‌های متفاوت از 100 تا 240 صندلی از این شرکت هواپیماساز اقدام کرد.

یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی که با ایرباس تفاهم نامه امضاء کرد زاگرس‌ایر بود؛ بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، زاگرس‌ایر برای خرید 28 فروند هواپیما اقدام خواهد کرد که شامل 20 فروند A320 نئو و هشت فروند A330 نئو است.‌

سومین شرکت هواپیمایی که هفته گذشته در تهران قرارداد خرید 10 فروند هواپیما را به امضاء رساند قشم‌ایر بود. این شرکت هواپیمایی خریدار هواپیماهای بوئینگ خواهد بود.

تفاهم نامه قشم‌ایر با کمپانی بوئینگ، شامل خرید 10 فروند هواپیمای بوئینگ نو از سری 737max است که در تهران به امضاء رسید.

درحالی سه شرکت هواپیمایی اقدام به خرید هواپیماهای نو کرده‌اند که بازار مسافر داخلی و خارجی ایران کاملا آمادگی و ظرفیت برای این خریدها را داشته و البته قرار است برخی از این هواپیماها جایگزین هواپیماهای قدیمی شوند.

یکی از موضوعاتی که همواره پس از عقد قرارداد شرکت هواپیمایی «هما»با سه شرکت بزرگ هواپیماسازی بزرگ(بوئینگ، ایرباس، ای‌تی‌آر)عنوان شد؛ بی نصیب ماندن سایر ایرلاین‌های داخلی از برجام بود به همین جهت عقد تفاهمنامه خرید 83 فروند هواپیما می‌تواند گام مثبتی برای سایر ایرلاین‌ها باشد.

لازم به یادآوری است؛ شرکت‌های هوایی ایران با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از دی ماه سال 94 مذاکرات مستقیم را با شرکت های سازنده هواپیما آغاز کردند؛ به طوری که اواخر همان سال پس از سفر رئیس جمهوریایران به فرانسه، پیش قرارداد خرید بیش از یکصد فروند هواپیما بین شرکت ایرباس و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاریس امضا شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت انجمن شرکت های هواپیمای ایران، تاریخ انتشار - ، کد مطلب: - :www.aira.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین