پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۰۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷
یک فعال اصلاح طلب مدعی شده بزرگترین دستاورد دولت، توتال بوده است.

شعار سال: برجام که امضا شد، دولتمردان هر روز دستاوردهای آن برای مردم گفتند، روزی دولت قول رفع تمام تحریم ها را داد و روزی دیگر برداشته شدن سایه جنگ از سر کشور دستاورد برجام شمرده شد.

هر چند در قضیه برجام بر همه دنیا ثابت شد آمریکا بر عهد خود پایبند نیست و بارها این موضوع را رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند اما برخی سیاسیون برجام را فتح الفتوح برای کشور عنوان کردند.

اخیرا داریوش قنبری، از فعالان اصلاح‌طلب و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، طی یادداشتی نوشته است:اولویت نخست دولت، باید تداوم تنش‌زدایی و ایجاد تعامل مثبت با جهان باشد. اولویت دوم بهبود وضعیت اقتصادی جامعه است. نباید فراموش کنیم که این دو اولویت در هم تنیده‌اند، بدون بهبود اوضاع دیپلماتیک، بهبود وضع اقتصادی محال است. مثال بارز این سخن برجام است، بزرگ‌ترین دستاورد برجام قرارداد توتال بود که حاکی از گشایش فصلی جدید در اقتصاد ایران است. برای بهبود وضع اقتصادی کشور، نیازمند ادامه تعامل سازنده با جهان و تداوم تنش‌زدایی با دنیا و از طرفی مدیریت اقتصاد هستیم.

این فعال اصلاح طلب توتال را جزو دستاوردهای برجام اضافه کرده، قراردادی که این روزها در محافل سیاسی حرف و حدیث های فراوانی را با خود به همراه داشته است.

آنچه جالب است اینکه قرار بوده با برجام تحریم ها کاملا لغو شود اما نه تنها این امر صورت نپذیرفت که آمریکایی ها تحریم ها علیه ایران را مجدد تمدید کرده و به تصویب رساند.

از سوی دیگر هنوز بانک های ایرانی با مشکلات بسیاری روبرو هستند و همچنان رابطه دو سویه با بانک های اروپایی شکل نگرفته است.

مردم از دولتمردان انتظار دارند برای یکبار دستاوردهای واقعی برجام را صورت شفاف و بدون اغراق توضیح دهند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری افکار نیوز، تاریخ انتشار: 2 مرداد 1396، کد مطلب: ۶۳۹۸۸۶:www.afkarnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین