بخش مهمی از موفقیت کمپانیها به پایه و اساس آن کسب و کار برمیگردد و یکی از عناصر اصلی که آن پایه را میسازد بیانیهی مأموریت است.
بیانیهی مأموریت کمپانی شما به شما اعلام میکند که مشتریانتان چه کسانی خواهندبود و در نتیجه برای جلب رضایت آنها، محصول یا خدمات کسب و کارتان باید چه ویژگیهایی داشته باشد. بیانیهی ماموریت نیروی محرک کمپانی شماست. بیانیهی مأموریت کمپانی شما هربار که از مسیر درست منحرف میشوید راه بازگشت به مسیر صحیح را به شما نشان خواهدداد.
بیایید به ۱۲ بیانیهی مأموریت جالب متعلق به موفقترین کمپانیهای صاحبنام دنیا نگاهی بیاندازیم:
1- بیانیهی مأموریت کمپانی نایکی:
"ایجاد انگیزه و نوآوری برای هر ورزشکار* در دنیا.
*اگر بدن دارید، ورزشکار هستید!"
2- بیانیهی ماموریت کمپانی آمازون:
"چشمانداز ما تبدیل شدن به مشتریمحورترین کمپانی روی زمین است؛ ساخت جایی که مردم میتوانند برای پیداکردن و کشف هر چیزی که بشود بهصورت آنلاین خریداری کنند به آن سربزنند."
3- بیانیهی مأموریت کمپانی والتدیزنی:
"شادکردن مردم"
4- بیانیهی مأموریت کمپانی والمارت:
"دادن شانس خرید چیزهایی که پولدارها میخرند به مردم عادی."
5- بیانیهی مأموریت کمپانی اَپل:
"اپل به فراهمکردن بهترین تجربهی شخصی استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان، آموزشدهندگان، حرفهایهای خلاق و مشتریان در سرتاسر جهان از طریق سخت افزار، نرم افزار و خدمات اینترنتی نوآورانه متعهد است."
6- بیانیهی مأموریت کمپانی کوکاکولا:
سرحالکردن دنیا
الهام بخشیدن به لحظات خوشبینی و شادی
خلق ارزش و ایجاد تغییر
7- بیانیهی مأموریت کمپانی مایکروسافت:
"مأموریت مایکروسافت تواناییدادن به مردم و کسب و کارها در سرتاسر جهان برای دستیابی به همهی پتانسیلشان است."
8- بیانیهی مأموریت کمپانی مکدونالدز:
"مأموریت نام تجاری مکدونالدز این است که محل و نحوهی محبوب غذاخوردن مشتریانمان شویم."
9- بیانیهی مأموریت کمپانی فیسبوک:
"ماموریت فیسبوک دادن قدرت اشتراکگذاری به مردم و بازتر و متصلتر کردن دنیاست."
10- بیانیهی مأموریت کمپانی گوگل:
"مأموریت گوگل منظم و به دردبخور کردن اطلاعات موجود در دنیا و در دسترس قراردادن آن است."
11- بیانیهی مأموریت کمپانی یوتیوب:
"مأموریت یوتیوب فراهمکردن دسترسی سریع و راحت به ویدئوها و توانایی به اشتراکگذاشتن مکرر آنهاست."
12- بیانیهی مأموریت کمپانی اسکایپ:
"مأموریت اسکایپ تبدیل شدن به اساس ارتباطات لحظهای در اینترنت است."
اکنون بعد از خواندن این بیانیهها، دربارهی بیانیهی کسب و کار خود چه فکری میکنید؟ آیا تجربهی خاصی در تهیه این بیانیه داشتهاید که برای سایرین جالب باشد؟ برای روزآفرین بنویسید.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزآفرین، تاریخ انتشار: 1396، کدخبر: - ، www.roozafarin.com