پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
بر اساس آمار منتشرشده از سوی بانک مرکزی، عملکرد بودجه در نخستین ماه سال، شکل مطلوبی نداشته و با تحقق کسری بودجه ۱۰هزار میلیارد تومانی، تنها ۳۰ میلیارد تومان پرداخت عمرانی صورت گرفته است.

شعار سال: بانک مرکزی گزارش مربوط به عملکرد بودجه عمومی دولت را منتشر کرده است که بر این اساس، در نخستین ماه سال با عملکرد نامطلوب در بخش های درآمدی مانند نفت و مالیات، تراز عملیاتی و سرمایه‌ای کشور منفی 6600 میلیارد تومانشد.

بر این اساس، در فروردین ماه امسال درآمدهای مالیاتی کشور عدد 3900میلیارد تومان را ثبت کرده که نسبت به عملکرد یک‌ماهه سال گذشته با 12.8 درصد کاهش روبه‌رو بوده است، این در حالی است که بر مبنای درآمد مصوب یک‌ماهه باید عدد 9900میلیارد تومان محقق می‌شد.

در این ماه پرداخت های هزینه‌ای دولت رقم 14.6 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با دو هزار میلیارد تومان افزایش رشد 16.7درصدی را نشان می‌دهد، بر این اساس کسری بودجه عملیاتی در فروردین امسالبه مرز 10 هزار میلیارد تومان رسید.

همچنین در ماه مذکور منابع حاصل از نفت و فرآورده‌های نفتی 3200میلیارد تومان بوده که نسبت به درآمد نفتی ماه مشابه سال گذشته رشد 881درصدی را نشان می‌دهد.

در ماه مورد اشاره پرداخت های عمرانی دولت تنها 30میلیارد تومان بوده که نسبت به رقم مصوب یک ماه بودجه 96 فاصله نجومی دارد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 6 مرداد 96، کد مطلب: 1476520:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین