پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۷۶۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
سرپرست وزارت علوم گفت: نخبگان ایرانی که در سراسر جهان هستند، همواره دل در گرو ایران دارند. عموم و اکثریت آنها این گونه هستند. ما این مسیر را دنبال می‌کنیم که زمینه‌ بازگشت آنها به کشور تقویت شود و تسهیلات بیشتری به آنها داده شود.

شعار سال: سیدضیاء هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با برنامه‌ها و اولویت‌های خود در دوره سرپرستی‌اش در وزارت علوم گفت: مهمترین برنامه و اولویت، تداوم برنامه‌های موجود در زمینه فعالیت‌های علمی در حوزه آموزش عالی است. ما حرکتی را که در طول سال‌های دولت یازدهم آغاز کرده‌ایم و موجب شده روند علمی کشور، رو به رشد و مثبت باشد، ادامه می‌دهیم.

او ادامه داد: ایجاد فضای اطمینان و آرامش در دانشگاه و آغاز باشکوه سال تحصیلی که همراه با نشاط و آرامش باشد، دیگر اقدامات در کوتاه‌مدت است.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به این سوال که برای افزایش نشاط سیاسی در میان تشکل‌ها و جریان‌های دانشجویی چه برنامه‌ای دارید؟ اظهار داشت: در طول چهار سال گذشته روند مثبتی را در این زمینه پشت سر گذاشته‌ایم. ان‌شا‌ءالله این روند در ماه‌های آینده تداوم خواهد یافت.

هاشمی با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز برنامه‌های ۱۶ آذر هر سال در دانشگاه‌های سراسر کشور تصریح کرد: آقای رییس جمهور به برگزاری موفق و بی‌حاشیه مراسم‌های دانشجویی در ۱۶ آذر هر سال اشاره کرده‌اند و آن را نقطه درخشانی دانستند. برگزاری این مراسم سال به سال قوی‌تر بوده است.

وی افزود: ما امیدواریم تداوم این روند، زمینه حضور و مشارکت گسترده‌تر جریان‌ها و گروه‌های دانشجویی مختلف شود و ما نیز از این روند حمایت و آن را توسعه می‌دهیم.

سرپرست وزارت علوم در رابطه با روند بازگشت نخبگان ایرانی خارج از کشور به ایران هم خاطرنشان کرد: نخبگان ایرانی که در سراسر جهان هستند، همواره دل در گرو ایران دارند. عموم و اکثریت آنها این گونه هستند. ما این مسیر را دنبال می‌کنیم که زمینه‌ بازگشت آنها به کشور تقویت شود و تسهیلات بیشتری به آنها داده شود.

هاشمی اضافه کرد: البته ما فکر می‌کنیم بازگشت نخبگان به کشور نیازمند کارهای بیشتری است که و همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:527270، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین